بازدید از خلیفه گری ارامنه

سید قاسم میرنبی، دبیر کل بنیاد بین المللی مستشهدین عاشورا با حضور در خلیفه گری ارامنه تهران با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش عاشورا به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی مستهشدین عاشورا ،سید قاسم میرنبی، دبیر کل کمپین بین المللی مستشرین عاشورا با حضور در خلیفه گری ارامنه تهران با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران دیدار و گفتگو کردند.
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان ضمن خوشامدگویی به میهمانان از شهادت آگاهانه و عالمانه در راه احیای ارزش های الهی و دفاع از حق و حقیقت تجلیل کرد و امام حسین را نمونه بارز آن در جهان تشیع دانست که با حرکت خود موجب شد شهادت به یکی از پایه‌ های ایمان شیعیان تبدیل شود.
خلیفه ارامنه در ادامه همچنین تأکید کرد، ملت ارمنی نیز شهادت را سرلوحه خود قرار داده و در راه حراست از مسیحیت شاهد نسل‌ کشی بوده است. نسل کشی که آثار آن را می توان در خوی، سلماس، تبریز، قره داغ و دیگر شهرهای استان های آذربایجان ایران مشاهده کرد که در طی آن کودکان و زنان ارمنی توسط سربازان عثمانی به خاک و خون کشیده شدند. جنایتی که امروز ترکیه به عنوان وارث امپراطوری عثمانی از پذیرفتن مسئولیت آن سر باز می زند.
در پایان، بازدیدکنندگان از فرصت فراهم آمده برای دیدار با خلیفه ارامنه تهران و بازدید از خلیفه گری ابراز خرسندی کردند. و عالیجناب سرکیسیان اعلام آمادگی نمودند در این پویش بزرگ شرکت نمایند.

 

ارسال نظر