آغاز طرح اوقات فراغت در ۷۰۰ مسجد تهران از ۵ تیر/ «مسجدمحوری» شعار برنامه‌ها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد تهران گفت: امسال از سوی ستاد اوقات فراغت استان تهران که با ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری این ستاد برگزار می‌شود، «مسجد محوری» رویکرد اصلی برنامه‌های اوقات فراغت تعیین شده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران  اظهار داشت: همزمان با تعطیلات تابستان، طرح «غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد» در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران با شعار برنامه‌های امسال «اخلاق، نشاط و معنویت» برگزار می‌شود.

«مسجد محوری» رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت

وی اضافه کرد: امسال از سوی ستاد اوقات فراغت استان تهران که با ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیری این ستاد برگزار می‌شود، «مسجد محوری» رویکرد اصلی برنامه‌های اوقات فراغت تعیین شده است که در این راستا برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت مساجد در ۶ محور «قرآن و عترت»، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی و فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «هنر متعالی» و «فعالیت‌های اجتماعی» برگزار می‌شود.

۵ تیرماه افتتاحیه طرح اوقات فراغت در ۷۰۰ مسجد تهران

قدیریان تصریح کرد: در مجموع حدود ۷۰۰ کانون برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت را در سطح تهران برگزار خواهند کرد که افتتاحیه رسمی این برنامه‌ها روز ۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه علاقه‌مندان تا دهم تیرماه امکان ثبت نام در این دوره‌های آموزشی را دارند گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به کانون‌های فرهنگی و هنری ثبت‌نام داشته باشند و حتی اگر عضو کانون نیز نباشند می‌توانند برای اولین بار ثبت کنند. همچنین یک نرم‌افزار موبایلی با عنوان «نفحات بچه‌های مسجد» نیز طراحی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق نیز ثبت‌نام کنند.

کلاس‌های آموزشی رایگان است

وی در پایان خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی پیش‌بینی شده در این طرح، عمدتاً به صورت رایگان برگزار می‌شود و اگر هزینه‌ای نیز اخذ شود به‌صورت محدود بابیت بیمه و ... است.

 

ارسال نظر