اعلام مهلت ثبت نام چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مهلت ثبت نام نامزدهای چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی را از ۱۵ مهرماه به مدت ۳۰ روز اعلام کرد.

به گزارش عاشورا: رضا معممی مقدم با اعلام این خبر گفت: مداحان در حوزه تبلیغی در حد توان خود به صورت غیر منسجم به امر ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) مشغول بوده اند که به منظور بهره‌برداری متمرکز و همسو از امکانات و توانایی‌های بالقوه آنها و رفع مشکلات موجود، تاسیس کانون مداحان اهل بیت (ع) به‌عنوان محل قانونی پشتیبانی از فعالیتهای این عزیزان امری ضروری به نظر می رسید.

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی در محل اداره کل تشکلهای دینی تشکیل شده است، یادآور شد: این دوره انتخابات همزمان در سراسر کشور در روز جمعه ۹ آذر ماه در ۴۲۰ شهرستان و در ۳۱ استان برگزار می‌شود. مراحل و سطوح انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستانی و استانی و کشوری خواهد بود.

دبیر ستاد انتخابات کانون مداحان کشور با اشاره به اهمیت حضور در عرصه تولید محتوای فاخر از طریق شاعران آیینی، تاکید کرد: برای اولین بار است که انتخابات مداحان و شعرای آیینی به صورت جدا از هم و تفکیک شده اما همزمان برگزار می‌شود. از همه مداحان و شعرای آیینی کشور جهت ثبت نام و شرکت در این انتخابات دعوت می‌کنیم.

معممی مقدم افزود: هنر مداحی و شعر آئینی از جمله هنرهایی است که همواره مورد توجه ائمه معصومین (ع) بوده است و شاعران آئینی، مرثیه سرایان و نغمه خوانان در راستای گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) و تحقق منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: کانون‌ مداحان و شعرای آیینی به‌عنوان یک تشکل میان تخصصی، جهت زمینه‌سازی، رشد و گسترش آیین های عاشورایی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای ساماندهی مداحان و شعرای آیینی، تعیین ضوابط و چارچوب‌های مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی مداحان و شعرای آیینی، تغذیه فکری و طراحی برنامه‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد، بسترسازی و ایجاد زمینه برای افزایش تعامل جامعه مداح با دستگاه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی، آسیب شناسی وآسیب زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا، الحان و اشعار و هدایت فعالیتهای تبلیغی مداحان و شعرای آیینی در جهت نیل به اهداف دینی و مذهبی، فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای کانون مداحان و شعرای آیینی، برای یک دوره چهارساله، جهت انجام امور محوله طبق مواد اساسنامه، انتخاب می شوند، گفت: شرایط اختصاصی مداحان و شاعران جهت ثبت نام بدین شرح است:

شرایط اختصاصی مداحان:

مداح سطح یک (بر اساس طرح سطح بندی در سامانه طوبی)، توانایی جسمی و فرصت کافی جهت انجام مأموریت‌های محوله، مدرک تحصیلی لیسانس در شهرستانهای مرکز استان، سکونت در شهر حوزه انتخابی (حداقل به مدت شش ماه بطور مستمر و منتهی به زمان انتخابات)، حداقل سن ۲۴ و حداکثر سن ۶۰ سال (شرط سنی و مهارتی شامل روسای دور قبل نمی‌شود)، متأهل، داشتن کارت مداحی سطح بندی شده از سامانه طوبی، ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت(برای آقایان).

شرایط اختصاصی شاعران آیینی:

حداقل سطح تحصیلات دیپلم، توانایی جسمی و فرصت کافی جهت انجام مأموریت‌های محوله، سکونت در شهر حوزه انتخابی (حداقل به مدت شش ماه منتهی و مستمر به زمان انتخابات)، حداقل سن ۲۲ و حداکثر سن ۶۵ سال (شرط سنی و تحصیلی شامل رؤسای دور قبل نمی‌شود)، متأهل، داشتن کارت شاعر آیینی بر اساس مندرجات سامانه طوبی، ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت(برای آقایان)، ارائه یکی از مستندات:
الف)آثار منظوم (کتاب، قطعه شعر و…)
ب)تأییدیه ازحوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا کانون‌های معتبر شعر شهرستان
ج)تأییدیه از حداقل دو شاعر آیینی پیشکسوت
د)تأییدیه رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی.
همچنین کلیه اعتراض‌ها و شکایت‌ها باید به دور نگار شماره ۰۲۱-۸۸۸۹۶۲۶۵ صورت ‌گیرد وبه شکایاتی رسیدگی می‌شود که حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت و کتباً از طریق دورنگار ارسال شده باشد.

وی در پایان افزود: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و مدارک ثبت نام به ادارات تبلیغات اسلامی مراجعه کنند. ثبت نام این مرحله صرفا در بستر وب و آنلاین انجام می‌شود و امکان اعمال نظر هیچ فردی بر خلاف آیین نامه انتخابات وجود ندارد

 

ارسال نظر