از آزادسازی خان‌طومان تا چشم‌انتظاری برای پایان دلتنگی‌ خانواده‌های شهدای مدافع حرم

خبر آزادسازی خان‌طومان روزهای اخیر شنیده شد که برای همه ما با شادی همراه است اما این خوشحالی برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم حکایت دیگری دارد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، خبر آزادسازی خان‌طومان روزهای اخیر شنیده شد که برای همه ما با شادی همراه است اما این خوشحالی برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم حکایت دیگری دارد؛ چرا که همچنان چشم‌انتظار هستند، چشم انتظار بازگشت پیکر عزیزانشان.

آرامگاهی ندارند و این خانواده‌هایشان هستند که نمی‌دانند با دلتنگی‌هایشان چه کنند، دلتنگی‌هایی که هر لحظه به سراغ‌شان می‌آید سعی‌ می‌کنند گریزی به خاطرات بزنند اما تا کی نمی‌دانند، شاید بزرگترها بتوانند خود را آرام کنند ولی کودکان چه، مگر آنان چه خاطراتی دارند که خود را در خاطرات غرق کنند.

 

همه ما می‌دانیم شهدا حاضر و ناظر هستند و خانواده‌های آنان نیز با یاد آنان زندگی می‌کنند چراکه لحظه لحظه‌شان با یاد  آنان سپری می‌شود و هر کاری که می‌کنند نخست به این فکر می‌کنند که اگر شهیدشان بود الان چکاری می‌کرد و تلاش می‌کنند کاری کنند که عزیزشان نیز از آنان شاد باشد.

شهید حسن رجایی‌فردر خان‌طومان سوریه به همراه 12 بزرگمرد از این استان به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر این شهید هنوز به وطن برنگشته است. محمد، مهدیه و امیرسجاد سه یادگار این شهید هستند.

این شهید چهارمین سال است که آسمانی شده وخانواده‌اش در داغش می‌سوزند، همسرش به سراغ هر چیزی می‌رود که یاد شهید زنده شود ولی فرزند کوچکش چه ؟!حتی مادرش هم می‌ماند که چگونه دلداری‌اش دهد...

راضیه بیگلرنیا در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: با هر چیزی از جمله لباس شهید و بروزرسانی خاطراتش خودمان را آرام می‌کنم، درست است آرام نمی‌شویم ولی سعی می‌کنم خودم را قانع کنم بعضی وقت‌ها خودمان را گول می‌زنیم، می‌دانیم این دلتنگی همیشه همراه ماست.

وی افزود: امیرسجاد چهار سالش است و این روزها خیلی بهانه‌گیر شد از من می‌پرسد چرا پدرم شهید شد می‌گویم چون کارهای خوب انجام داده به‌خاطر کارهای خوبش رفته بعضی وقت‌ها سوالاتی می‌پرسد که می‌مانم چه جوابی دهم.

بیگلرنیا ادامه دهد: شهرخان‌طومان یادآور حماسه عزیزان‌مان است خان‌طومان شهری در جنوب غربی حلب که عزیزان و برادران شهیدمان از جان مایه گذاشتند و در آنجا به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم خان‌طومان با حماسه‌های شبانه‌روزی عزیزان ما آزاد شد، حاج قاسم سلیمانی نیز بعد از مقاومت جانانه رزمندگان لشکر ۲۵کربلا در جمع آنها حاضر شد و فرمود اگر حماسه و مجاهدت لشکر عملیات ۲۵ کربلا در خان‌طومان نبود ما باید خسارت‌های زیادی متحمل می‌شدیم.

وی در ادامه می‌گوید؛ ان‌شاءالله با آزادی شهر خان‌طومان عزیزان ما به دیار خودشان برگردند هر چند آنجا در جوار حضرت زینب (س) و خانم رقیه (س) لحظات خوشی دارند.

همسر شهید مدافع حرم رجایی‌فر در ادامه می‌گوید؛ امیدواریم مدافعان حرم در سلامت کامل باشند تا در مقابل داعش خونخوار دفاع کنند و انشالله به حق خدای تعالی انتقام شهید عزیز خود و شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌زودی زود بگیریم و پرچم این انقلاب و اسلام را همراه با رهبر عزیزمان به دست حجت خود امام زمان بسپاریم.

 

ارسال نظر