ایران به دور از وابستگی مذهبی از مقابله‌کنندگان با اسرائیل، حمایت می‌کند

مسئول اداره سیاسی «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» ضمن ابراز اینکه هیأتی از سران فلسطینی با مقامات روس دیدار کرده‌اند، گفت که ایران به دور از وابستگی مذهبی افراد از مقابله‌کنندگان با صهیونیست‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش عاشورا ، «ماهر الطاهر» مسئول اداره سیاسی گروه «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین»، امروز (دوشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه لبنانی «المیادین» با تمجید از موضع ایران در قبال مقابله‌کنندگان با رژیم صهیونیستی خبر داد که روز گذشته تعدادی از مقامات روس با هیأتی از سران فلسطینی دیدار کرده‌اند.

طبق این گزارش، ماهر الطاهر با بیان اینکه هیأت فلسطینی روز گذشته با مقامات روس دیدار کرده است، گفت: «تعدادی از سران فلسطین در هیأت یادشده حضور داشتند. هیأت روس را در جریان نشست بیروت قرار دادیم».

ماهر اشاره دارد به نشست روز پنجشنبه دبیران کل گروه‌های مقاومت در بیروت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از طریق ویدئو کنفرانس در آن سخنرانی کرد.

الطاهر در ادامه اظهاراتش گفت: «"بوگدانف" (نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا) به هیأت فلسطینی اطمینان داد که مسکو از نتایج نشست بیروت رضایت دارد. بوگدانف به هیأت فلسطینی گفت که مسکو برای میزبانی نشستی برای وحدت فلسطین آمادگی دارد. طرف روس تأکید کرد که یکپارچگی موضع فلسطین و مرجعیت سازمان آزادی‌بخش فلسطین برای هر گونه تحرک ضروری است. مسکو بشدت اصرار دارد که نشست [یادشده] برای پایان دادن به اختلافات برگزار شود».

مسئول اداره سیاسی گروه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ادامه داد: «وحدت حقیقی در فلسطین صورت نخواهد گرفت مگر اینکه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ملغی شود. ادامه دل بستن به مذاکره با دشمن توهمی است که باید به پایان برسد زیرا ما با موجودیت نژادپرست مواجهیم».

ماهر الطاهر افزود: «بهتر است در عملکرد سیاسی پس از توافق اسلو، به‌صورت بنیادین تجدیدنظر شود. جنگ ما با دشمن جنگ بقاست. هرگونه صحبت درباره مذاکره با دشمن بی‌معنی است و بایستی عرب‌‌ها با مسئولیت برعهده بگیرند».

الطاهر همچنین تأکید کرد:‌ «ائتلاف‌های ما باید با محور مقاومت باشد تا با طرح‌های اشغالگران مقابله کنیم».

وی همچنین با طرح پرسشی گفت: «آیا روزی بوده که جامعه بین‌الملل یا کمیته چهارجانبه [خاورمیانه] به رژیم صهیونیستی فشار آورد؟».

ماهر الطاهر با تأکید بر اینکه تکیه باید بر ساخت فلسطین باشد، گفت که این گروه به تحرکات میدانی خود از طریق انتفاضه و اشکال مختلف مقاومت ادامه خواهد داد.

الطاهر در ادامه تأکید کرد:‌ «فلسطین یعنی حیفا، یافا، عکا، اللد و الناصره و شکست تکیه بر مذاکرات اثبات شده است. [دست‌یابی] به راه‌حل سیاسی با رژیم اسرائیل چشم‌اندازی ندارد. این طرح باید طرح وحدت، مقاومت و آزادسازی باشد. دشمن ما امپریالیسم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عربی است».

وی همچنین در اشاره به عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت که این مسئله چیزی جدیدی نیست و تنها چیزی که اتفاق افتاده این است که این روابط از علنی شده است.

ماهر الطاهر در ادامه اظهاراتش گفت: «در لبنان مقاومت و توان بازدارندگی حقیقی اشغالگران وجود دارد. این توان معادله‌ای است که اشغالگران با را نگران می‌کند. مقاومت غزه، پایداری سوریه و مقاومت در یمن بازتاب قدرت مقاومت و نگرانی اشغالگران است. دشمن دیگر قادر نیست سرزمین‌های جدیدی را اشغال کند [به همین خاطر] امروز به دنبال توسعه و سیطره اقتصادی است».

الطاهر تأکید کرد: «دشمن به دنبال ایجاد فتنه مذهبی میان شیعه و سنی است تا راه را برای به کنترل درآوردن منطقه هموار کند. ایران از تمام کسانی که در مقابل اسرائیل مقاومت می‌کنند، به دور از مذهب آن‌ها، حمایت می‌کند».

مسئول اداره سیاسی گروه جبهه مردمی در پایان اظهاراتش گفت که مسکو به تازگی برای گروه‌های فلسطینی فراخوانی ارسال کرده است و جبهه مردمی به این دعوت پاسخ مثبت خواهد داد.

ارسال نظر