نرده‌های اطراف ضریح حرم حضرت رقیه (س) برداشته شد+عکس

نرده‌های اطراف ضریح حرم حضرت رقیه (س) که برای جلوگیری از شیوع کرونا نصب شده بود، شب گذشته با موافقت تولیت حرم برداشته شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، با شیوع کرونا در سوریه، حرم‌های مطهر در کشورهای مختلف به ویژه ایران و سوریه بسته شد، به طوری که پس از بسته شدن درهای حرم امام رضا (ع)، درهای حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) نیز بسته شد و پس از مدتی با اعمال محدودیت و زمان‌بندی خاص، درهای این حرم‌ها مدتی باز و پس از اوج‌گیری کرونا مجدد بسته شد.

از اوایل ماه محرم نیز با توجه به استقبال و درخواست مردم، حرم‌ها باز ‌ومراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در این اماکن مقدس با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برپا شد.

از همان اوایل بازگشایی حرم‌های سوریه پس از ماه رمضان، ضریح حرم حضرت رقیه (س) در دمشق به منظور حفظ سلامت زوار با نصب نرده‌هایی محصور شد تا زائران امکان لمس ضریح را نداشته باشند که با تدابیر تولیت این حرم، از شب گذشته پس از برگزاری مراسم دعای توسل، این نرده‌ها پس از بیش از ۶ ماه برداشته  شد و زیارت حرم ریحانه‌الحسین (س) به راحتی و‌ در نبود نرده‌هایی اطراف ضریح صورت می‌گیرد.

همچنین در آستانه ایام شهادت حضرت رقیه (س) در حرم مطهر نازدانه امام حسین مراسم عزاداری تدارک دیده شده است. بر همین اساس، از یکشنبه ۳۰ شهریور تا پنج‌شنبه ۳ مهرماه مراسم ایام شهادت حضرت رقیه (س) با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، حرم‌های سوریه با اعمال محدودیت به روی زائران باز است و افراد امکان زیارت در کنار ضریح را نیز دارند. با این وجود، همچنان فضای مسقف حرم حضرت امام رضا (ع) به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا بسته است.


 

ارسال نظر