فضای شهرها اربعینی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه مراسم‌های مذهبی و آیینی دهه اول محرم سال جاری ماندگار شده است، گفت: فضای شهرها و استان را اربعینی و حسینی کنیم.

به گزارش عاشورا به نقل از  سراج24 حجت الاسلام ناصر شکریان صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه مراسم دهه اول محرم به زیبایی و با تنوع خاصی برگزار شد، افزود: مراسم امسال با توجه و عنایت حضرت امام حسین (ع) رقم خورد و صحنه‌های زیبای امسال باید به زیبایی منعکس شود.

وی با اظهار اینکه مراسم‌های محرم امسال در مکان‌های مختلفی از جمله کنار ساحل، مدارس، حسینیه‌ها و غیره‌ها برگزار شد و سبب مدال افتخار نایب امام زمان (عج) شد، خواستار انعکاس این آئین‌های ماندگار و حسینی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه مراسم‌های دهه اول محرم به زیبایی و خوبی مدیریت و برگزار شد، افزود: طبق گفته مسئولان بهداشت ودرمان، هیچ تهدیدی از سوی محافل عزاداری نیست اما سفرهای غیرضرور بزرگترین تهدید برای سلامت مردم بوده و موجب موج سوم کرونا خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با اظهار اینکه بیش از پنج هزار مراسم مذهبی در استان بازدید شده است، یادآور شد: هیئات مذهبی و مردم عزادار در عمل به پروتکل‌ها و برنامه‌ها موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با انتقاد از عدم برپایی مراسم مذهبی توسط برخی هیئت‌ها اظهار داشت: مجالس امام حسین (ع) تعطیلی بردار نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری، آئین‌ها و مجالس عزاداری امسال در تاریخ ماندگار شده است.

وی با اظهار اینکه مقام معظم رهبری از برپایی مراسم و محافل عزاداری ابراز خرسندی و رضایت کرده‌اند، با اشاره به اربعین حسینی یادآور شد: فضای شهرها را اربعینی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه در سال‌های گذشته شمار زیادی از مردم به پیاده روی اربعین اعزام می‌شدند و امسال با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، خواستار برپایی پرشور آئین‌های اربعین در استان شد و گفت: بایدد فضای شهر و استان را اربعینی کنیم.

حجت الاسلام شکریان یادآور شد: در شهرها باید جایی برای زیارت اربعین مشخص شود و همه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن فضا حضور یابند و زیارت اربعین قرائت شود.

وی خواستار برگزاری پررنگ آئین‌های مراسم‌های دهه صفر شد و گفت: باید این آئین‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

ارسال نظر