برگزاری نشست وبیناری نمایندگان کمیته فرهنگی اربعین در بغداد

با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، نشست وبیناری نمایندگان کمیته فرهنگی اربعین در پایتخت عراق برگزار شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام «غلامرضا اباذری»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در نشست وبیناری نمایندگان کمیته فرهنگی اربعین در بغداد شرکت کرد.

در این نشست آخرین تحولات و تغییرات مربوط به مراسم پیاده روی اربعین توسط ججت الاسلام غلامرضا اباذری مطرح شد و با اشاره به روابط خوب بین ایران و عراق و نقش اربعین در تحکیم این روابط، به مسائل مهم این رویداد اشاره کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در سخنانی با تاکید بر جلوگیری از سوء استفاده از مراسم پیاده روی اربعین توسط بدخواهان و آنهایی که روابط خوب ایران و عراق را بر نمی تابند، توجه به کمبود امکانات زیر ساختی و درمانی در عراق و رعایت مصلحت مردم ایران و عراق درخصوص عدم پذیرش زائران ایرانی و غیرعراقی در اربعین امسال، اشاره کرد.

اباذری همچنین بر لزوم هوشیاری مردم در فضای مجازی جهت جلوگیری از بروز اختلاف و خنثی کردن توطئه ی گروه های انحرافی که درصدد ایجاد تعارض و اختلاف بین مردم ایران و عراق، دوقطبی کردن جامعه، سوء استفاده از مراسم اربعین و عشق مردم به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، تاکید کرد.

در ادامه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با توصیف علاقه مردم عراق به خدمت رسانی به زوار اربعین، ابراز امیدواری کرد، امسال به دلیل شرایط پیش آمده بیماری کرونا، مردم عراق و ایران و تمامی زوار اربعین متوجه اهمیت این موضوع هستند و به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه خواهند کرد.

در ادامه این نشست آخرین اقدامات و برنامه اربعین در داخل کشور از سوی رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین ارئه و مورد بحث و برسی و تصویب قرار گرفت.


 

ارسال نظر