با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس بر مشکلات غلبه می‌کنیم

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه با فرهنگ دفاع مقدس بر مشکلات فائق خواهیم آمد،گفت: ما معتقدیم فرهنگ دفاع مقدس تنها به ذکر خاطره تمام نمی شود بلکه چراغ راه آینده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه امروز در آیین رونمایی از آثار جدید اسنادی و پژوهشی سازمان اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و تجلیل از فرماندهان و راویان در حوزه تاریخ شفاهی جنگ، گفت: جنگ ویرانگر است اما آن چیزی که دفاع مقدس را هم مقدس و هم ماندگار کرد، جنبه الهی آن بود. اصول حاکم بر دفاع مقدس و ارزش های الهی حاکم بر جبهه ها زمینه پیروزی رزمندگان را فراهم کرد،به همین جهت جنگی که آمده بود نظام را از بین ببرد عامل بقای انقلاب شد. 

وی افزود: چون جنگ ما با استکبار پایان ندارد پس دفاع ما هم پایان ندارد و دفاع مقدس مانند نهضت عاشورا شروعی بی پایان بود، چراکه جنگ بین حق و باطل هرگز تمامی ندارد. هرگز روزی نمی آید که انقلاب اسلامی از مبارزه با ظالمان کوتاه بیاید و تا استکبار است دفاع ما هم باقی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: مهم این است که ما وارثان دفاع مقدس نگذاریم فرهنگ و اصول حاکم بر دفاع مقدس دستخوش تحریف شود. امروز نیز با فرهنگ دفاع مقدس بر مشکلات فائق خواهیم آمد و ما معتقدیم فرهنگ دفاع مقدس تنها به ذکر خاطره تمام نمی شود بلکه چراغ راه آینده و نشان دهنده سنت های تغییرناپذیر الهی است که یکی از آنها غلبه حق بر باطل است. اگر جهاد در راه خدا باشد، قطعا پیروزی نیز حاصل خواهد شد و امتی که بر خدا توکل کند از هیچ قدرتی باکی نخواهد داشت.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه رسالت یادگاران دفاع مقدس آن است که نگذاریم اصول و مبانی و عقبه های فکری آن دوران دستخوش تحریف و تغییر و گرفتار انحراف شود،اظهار داشت: اگر قرآن قصه های واقعی زمان های گذشته را بیان نمی کرد، درحال حاضر از قصه های واقعی محروم بودیم و اگر روایتگری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، امروز ما این چنین درس زنده نگهداری دین خدا را نمی دانستیم. بنابراین بر همه کسانی که واقعیات دفاع مقدس را درک کردند لازم است رسالت خود را در روایتگری انجام دهند تا جلوی تحریف گرفته شود.

وی افزود: نسل جوان باید با فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس آشنا شود و ضرورت دارد به ابعاد آن دوران بپردازیم تا جوانان ما با همان روحیه جهادی کارها را پیش ببرند. امروز راه بقای این انقلاب توجه به فرهنگ دوران دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: دفاع مقدس را معنویت و ایثارگری ها آفرید و حاج قاسم ثمره دفاع مقدس و برای خودش یک امت بود به طوری که توانست دنیای ما را تحت تاثیر قرار دهد. قطعا حاج قاسم به دلیل آنکه در راه خدا بود، به اوج رسید و حاج قاسم به چیزی جز خدا فکر نمی کرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: حاج قاسم بعد از شهادت احمد کاظمی بی تابی می کرد و در نهایت به آرزویش رسید و ما امروز خدا را قسم می دهیم که ما را زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) قرار داده و شهادت را روزی ما کند.

 

 

 

ارسال نظر