مدرسه مجازی مهدویت آغاز به کار کرد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود از آغاز به کار مدرسه مجازی مهدویت و پویش جشن تکلیف خانگی برای دختران ۹ سال خبر داد

به گزارش عاشورا به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمود متوسل روز دوشنبه در نشست خبری برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) گفت:  مدرسه مجازی مهدویت برای اقشار مختلف جامعه از امروز مصادف با نهم ربیع آغاز می شود و از طریق پایگاه اطلاع رسانی بنیاد قابل دسترسی است.

وی افزود: هر سال در ایام نیمه شعبان و نهم ربیع الاول اجتماع های مختلفی با حضور اساتید برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا همه برنامه ها به صورت مجازی انجام می شود. متوسل ادامه داد: پویش جشن خانگی برای دختران ۹ سال یکی از برنامه های مجازی این بنیاد است تا بتوانیم میان نماز و عبادت با مهدویت پیوندی ایجاد کنیم و دخترانی که به سن تکلیف می رسند، می توانند با حضور خانواده های خود جشنی برپا، تصویر ۶۰ ثانیه ای از برنامه های خود تهیه کرده و آن را در کانال های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در شبکه های مجازی به نشانی چشم به راه به اشتراک بگذارند. 
 

برگزاری مسابقه کتابخوانی
وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی در راستای تعمیق معارف مهدوی سخن گفت و افزود: کتاب نهم ربیع الاول؛ کتاب عهدی دوباره با امام زمان (عج) از سوی این بنیاد منتشر شد و علاقه مندان می توانند این کتاب را از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد بارگذاری کرده و سوالات مسابقه را نیز از همین پایگاه دریافت کنند و تا چهارم آذر مصادف با سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) به سوالات پاسخ دهند. 

نهم ربیع الاول روزی است که پیمان خود را با امام زمان (عج) تجدید می کنیم و بهترین تجدید پیمان، خواندن دعای عهد است. 

به گفته متوسل رونمایی از پرده نقاشی نگارگری شده با عنوان قدرت اسلام از دیگر برنامه های این بنیاد است که این پرده به حوادث قبل و بعد از ظهور اشاره دارد و عنوان پرده نیز برگرفته از سخنان حضرت امام خمینی (ره) است که فرمود انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است. 

همه مذاهب اسلامی در قیام حضرت مهدی اتفاق نظر دارند
وی در ابتدا به آیه ۵۵ سوره نور اشاره کرد و گفت: وعده الهی که حکومت صالحان در زمین است هنوز محقق نشده و تحقق این آیه برای حکومت صالحان فقط با ظهور امام زمان (عج) ممکن است. روایات بسیاری از پیامبر اکرم (ص) درباره اصل قیام و غیبت حضرت حجت (عج) بیان شده است. 
مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود افزود: روایات پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) درباره ظهور در کتاب منتخب الاثر نوشته آیت الله صافی گلپایگانی گردآوری شده و بر اساس حدیثی رسول خدا (ص) فرمود کسی که قیام فرزند مرا انکار کند، به مرگ جاهلی مرده است. 
وی افزود: در منابع اهل سنت، بیشتر نام مهدی (عج) آمده است ولی در منابع شیعی عنوان آن حضرت با کلمه قائم بیان شده. نکته مهم این که همه مذاهب اسلامی در ظهور و قیام مهدی (عج) کاملا اعتراف دارند و بِن باز یکی از بزرگترین مفتیان وهابیت درباره امام زمان (عج) گفته روایات درباره مهدی به قدری زیاد است که اگر کسی بخواهد منکر آنها شود، نشانه جهل به روایات نبوی است. 
متوسل با اشاره به ظهور فرقه های مختلف و ادعای مهدویت در میان اهل سنت گفت: مهدی سودانی که از اهل سنت بود ۱۵۰ سال پیش ادعا کرد امام زمان است و بسیاری از اهل سنت را پیرو خود کرد و هنوز در سودان برخی پیرو او هستند.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با همکاری برخی شخصیت های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم در سال ۱۳۸۰ با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح جامعه (به ویژه نسل جوان و فرهیخته) و تربیت مبلغ، پژوهشگر و مدرّس در زمینه مباحث مهدویت و به عنوان پشتوانه علمی و فرهنگی  با کسب مجوز از شورای عالی حوزه علمیه قم با نام مرکز تخصصی امامت و مهدویت در قم تأسیس و راه اندازی شد.


 

ارسال نظر