«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی» زیر چاپ رفت

«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» حاصل پژوهش‌های علی کورانی محقق شهیر حوزه فرهنگ مهدویت است که توسط انتشارات جمکران، به زیر چاپ رفت.

به گزارش عاشورا به نقل از  خبرگزاری فارس، در سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر ارواحنافداه
«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی» (عج) به زیر چاپ رفت.

استاد على کورانى عاملى، روحانی شیعه اهل لبنان و پژوهشگر تاریخ اسلام و مهدویت، متولد ۱۹۴۴میلادی و اهل جبل عامل (جنوب لبنان) است. او به تشویق «آیت‌الله سید عبدالحسین شرف‌الدین» دروس حوزوى را آغاز کرد و در سال ۱۹۵۸م، به نجف اشرف هجرت کرد و پس از طی مقدمات و سطح، در درس خارج «آیت‌الله خوئى» و «شهید سیدمحمدباقر صدر» حاضر شد.

وی پس از آن، آثار و خدمات متنوعی در فرهنگ شیعی ارائه داده است که یکی از آن‌ها کتاب «فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» است. این کتاب ابتدا به زبان عربی و در لبنان به چاپ رسید. سپس به قلم حسین نائینی و تحت اشراف مولف به فارسی ترجمه و تکمیل شد.

«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» شامل ۴۰ فصل بوده و دسته بندی کاربردی و منظمی دارد. به نحوی که می‌تواند برای محققان و مشتاقان در موضوعات آخرالزمانی و موعودشناسی، بسیار کارآمد باشد.

نویسنده به ابعاد و موضوعات جدیدی در ارتباط با مهدویت و موعود به صورت جداگانه پرداخته و مثلا یک فصل را به نقش عراق در آخرالزمان و یک فصل را به موضوع شام و احادیث و مطالب مرتبط با آن پرداخته است. این کتاب بر مبنای احادیث شیعی بود و از احادیث اهل سنت به عنوان مؤید و مکمل مباحث استفاده شده است.

«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» به قلم استاد علی کورانی و ترجمه حسین نائینی در ۱۲۶۲ صفحه در انتشارات جمکران تجدید چاپ شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر