برگزاری دوره حفظ قرآن کریم به صورت مجازی توسط موسسه بیت الاحزان ملایر

حجت الاسلام عباسی گفت: با توجه به شرایط کرونا دوره حفظ روزانه قرآن کریم برای علاقمندان به حفظ قرآن یک ساله است که از اردیبهشت ماه امسال شروع شده و تا اردیبهشت ماه سال ‌آینده ادامه دارد.

به گزارش عاشورا به نقل از شبستان «حجت الاسلام ایوب عباسی» در گفت و گو با خبرنگاردر ملایر گفت: مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله شهید محمد روستایی ملایر در سال 1395 به همت حجت الاسلام علیمرادی از حافظان قدیمی مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و با تلاش خیر یکی از خیران ملایر  در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و با هزینه ای بیش 2 میلیارد تومان ساخته شد و افتتاح شد.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان ملایر و مدیر مدرسه حفظ قرآن شبانه روزی شهید روستایی ملایرافزود: از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه می توان به وجود فضاهای مجزای خوابگاهی، آموزشی، ورزشی و 3 سالن بزرگ مطالعه نام برد که  با بهترین و به روزترین امکانات تجهیز شده‌اند تا فضایی مناسب جهت حفظ و مرور آیات الهی را برای طالبان حفظ قرآن کریم فراهم آورد.

 

 وی بیان کرد:این  مدرسه شبانه روزی که به نام یکی از شهدای والامقام و سرافراز دفاع مقدس نام گذاری شده است با استفاده از کادر و اساتید مجرب و فضای مناسب و معنوی خود، همچنین با پشتوانه تجربی سال‌های گذشته از بین  علاقمندان به حفظ قرآن کریم از سراسر کشور پذیرش داشته است.

 وی با بیان اینکه مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن امسال با توجه به شرایط نتوانست حافظان قرآن را پذیرش کند افزود: از ابتدای شروع به کار این مدرسه تا پایان سال گذشته 60 نفر دوره حفظ قران یک ساله را در ابن مدرسه گذرانده و فارغ التحصیل شدند .

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه  بعد از رفتن کرونا برنامه های مدرسه به صورت عدی برمی‌گردد و ان شالله از سال آینده دوباره جذب  علاقمندان به حفظ دوره یک ساله  را داریم گفت: با این وجود  برنامه‌های قرآنی ما در موسسه به صورت مجازی ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح روزانه چند سال است که در ملایر  در حال انجام است گفت:  با توجه به استقبال خوب همشهریان ملایری این طرح با هدف دسترسی همه علاقمندان به قرآن در محله‌های مختلف شهر در سال های گذشته  اجرا‌ شد.

 وی افزود: این طرح برای همه سنین از کودکان زیر هفت سال تا افراد بالای 50 سال اجرا شد و  در این طرح زیر نظر اساتید هر فرد طی دو روز در هفته در جلسات شرکت کرده و تعداد آیات مشخص شده  قرآن را حفظ که با توجه به استعداد افراد هر فرد، طبق روال این موسسه می‌تواند 6 ساله حافظ کل قرآن شود.

وی با اشاره به به برگزاری دوره‌های حفظ کوتاه مدت گفت: در این زمینه  این دوره ها  بیشتر در در تابستان مورد استقبال بود که امسال با توجه به شرایط کرونا به صورت مجازی  شد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه موسسه فرهنگی ، قرآنی بیت الاحزان ملایر در حال حاضر فعالیت‌های قرآنی خود را از طریق فضای مجازی به قرآن آموزان ادامه می‌دهد افزود: برنامه حفظ روزانه ما یک ساله است که از اردیبهشت ماه امسال شروع شده و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی  تصریح کرد:این دوره برای خواهران و برادران  است و حدود 50 نفر در این دوره مجازی حضور دارند گفت: برنامه به این صورت است که شرکت کنندگان در این  دوره  با  نظارت اساتید  به صورت طرح روزانه آیات قران را حفظ می کنند  که 5 نفر ازاساتید در این دوره هر استاد ده نفر را آموزش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه هر کلاس ده نفر زیر نظر یکی از اساتید است گفت: هر گروه از طریق پیام رسان ایتا  قرآن آموزان ارتباط دارد و اساتید به صورت تلفنی نیز در هفته دو بار پیگیر حفظ قرآن آموزان هستند.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان ملایر تصریح کرد: در این طرح شرکت کنندگان موفق به حفظ جزئهایی از قرآن می‌شوند که در صورت علاقه می‌توانند این دوره ها را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه  با توجه به  مجوز حفظ قرآن برای طلاب  مدرسه علی بن ابی طالب ملایر نیز دوره های حفظ قرآن این طلاب با همکاری  اساتید موسسه حفظ ما انجام می‌شود یادآور شد: در این زمینه طلاب به صورت شش ساله هر سال 5 جز از قرآن کریم را حفظ و در پایان شش سال علاوه بر تحصیل  حافظ کل قرآن می‌شوند.

 

 

 

ارسال نظر