افتتاح مقام تل زینبیه در جوار حرم امام حسین(ع)

آستان مقدس امام حسین(ع) از نصب پنجره موقت در یک طرف مقام تل زینبیه و افتتاح این مقام خبر داد.

به گزارش تیتر عاشورا، بخش حفاظت و صیانت در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) اعلام کرد: نصب پنجره موقت در یک طرف مقام تل زینبیه و سنگفرش اطراف آن با همکاری بخش پروژه های مهندسی و فنی به پایان رسید.

«کریم الانباری» مسئول بخش حفاظت و صیانت گفت: نیروهای این بخش پس از نصب پنجره موقت روز پنجشنبه گذشته ( 8 پنجشنبه آبان 1399) این مقام را با حضور زایران حسینی افتتاح کردند تا پروژه صحن حضرت زینب(علیها السلام) به پایان برسد.

الانباری افزود: کارگاه آهنگری متعلق به بخش حفاظت و صیانت ساخت یک دیوار بزرگ آهنی به ارتفاع شش متر و عرض 24 متر از سمت باب الزینبیه نزدیک به صحن حسینی را تکمیل کرده است. این دیوار آهنی از سمت خیابان الشهداء به ارتفاع شش متر و عرض 45 متر خواهد بود.

وی ادامه داد: این دیوار از چوب ساج و پنجره های چوبی و باتوجه به اندازه گیری های مهندسی ویژه برای ورود مردان و زنان به مقام تل زینبیه ساخته شده است.

مسئول این بخش گفت: نیروهای بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان حسینی به سنگفرش کردن اطراف در تل زینبیه به منظور تسهیل ورود زایران امام حسین(ع) به این مقام اقدام کرد.

الانباری افزود: تل زینبیه به طور موقت با حضور زایران افتتاح شده است تا پروژه صحن حضرت زینب(ع) تکمیل شود.

گفتنی است، طرح جدید مقام تل زینبی شامل فضاهای خدماتی گسترده برای مردان و زنان است و آستان مقدس امام حسین(ع) از هویت این مقام محافظت می کند

 

ارسال نظر