قرائت قرآن جوانان را از دام شیطان رها می‌کند

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: در دنیا شاهد رشد فرهنگ نبوی و تشیع هستیم و دشمن هم این مسئله را فهمیده است و برای تخریب تشیع و اسلام در تلاش است، این تلاش نشان می‌دهد که اسلام و بیداری اسلامی در کنار فرهنگ تشیع عالم‌گیر می‌شود

به گزارش تیتر عاشورا به نقل ازخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی در شام میلاد نبی مکرم اسلام در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و صحن‌ها پخش شد اظهار کرد: قرآن کریم در مواقع متعدد از وجود نبی گرامی اسلام و فلسفه بعثت مطالبی بیان می‌کند که قابل‌توجه است.

وی افزود: تلاوت قرآن و تزکیه و تعلیم و تربیت برای رسیدن به جایگاه حقیقی انسان و رشد معنوی بسیار لازم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام طبق آیات قرآن از جنس انسان است و رحمت خداوند در وجود رسول خدا قرارگرفته و در مسیر هدایت امت بسیار حریص بوده‌اند و ابتلائات و گرفتاری‌های پیروان برای حضرت بسیار سنگین بود و هر فردی به رسول خدا رجوع کند حضرت بسیار رئوف و مهربان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی یادآور شد: نبی خدا طریق سلوک برای بندگان را بیان فرموده‌اند و نبی خدا ارسال‌شده است که به بندگان بگوید بنده حقیقی خداوند باشید.

وی تأکید کرد: روایتی را عبدالله بن جندب از امام صادق علیه‌السلام بیان می‌کند مبنی بر این‌که شیطان دام‌هایی را در دنیا قرار داده است که متعدد هستند این دام‌ها و این دام‌ها برای محبین و دوستان اهل‌بیت است و محبین باید برای رهایی از دام‌های شیطان تلاوت و تزکیه و تعلیم را به‌صورت مستمر انجام دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: قرآن و روایت اهل‌بیت به‌عنوان برنامه هدفمند و سیره و سبک‌رفتاری اهل‌بیت به‌عنوان اسوه و الگو برای ما است و اگر کسی برنامه زندگی‌اش برگرفته از قرآن و روایات نباشد قطعاً به نتیجه معنوی نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در ادامه گفت: عیش الهی مقابل عیش شیطانی قرار دارد و عیش و لذت الهی بدون درک قرآن و عترت و برنامه‌ریزی قرآنی امکان‌پذیر نیست.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بهترین و بزرگ‌ترین اسوه و الگو در عالم هستی وجود نبی مکرم اسلام است چراکه حضرت در تمام ابعاد زندگی ، برنامه ارائه می‌کند و تمام رفتار و گفتار حضرت بر اساس قوانین الهی بود.

وی تأکید کرد: دلیل هجوم و اهانت دشمن به نبی گرامی اسلام به همین دلایل است چراکه در دنیا شاهد رشد فرهنگ نبوی و تشیع هستیم و دشمن هم این مسئله را فهمیده است و نشان‌دهنده این است که اسلام و بیداری اسلامی در کنار فرهنگ تشیع عالم‌گیر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی یادآور شد: جزو امت پیامبر اسلام بودن یک امتیاز است و باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم و به‌صورت مستمر به درگاه الهی شاکر باشیم و حمد الهی را به جا بیاوریم چراکه خیروبرکت و رحمت نبی گرامی اسلامی بی‌بدیل است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: نبی خدا به تمام انسان‌ها درس بندگی می‌دهد و باید زیادشدن ایمان و توکل را نسبت به خدا در ابتلائات زندگی بیشتر نماییم.

وی اظهار داشت: مواریث اصلی نبی خدا قرآن و روایات و اهل‌بیت است و متأسفانه قرآن در میان ما خیلی کمرنگ است و باید در زندگی پررنگ‌تر شود و باید بیشتر اهل قرائت و تدبر در قرآن باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: اگر جوانان به قرائت قرآن مداومت داشته باشند از دام شیطان در امان خواهند بود.

 
  •  

 

ارسال نظر