رسول اکرم(ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت بین مسلمانان است

حجت الاسلام سروری با بیان اینکه مسلمانان در برابر پدیده‌ اسلام‌هراسی، مطلقاً نباید منفعل عمل کنند، گفت: وجود مقدس نبی مکرم و رسول اعظم اسلام(ص)، مهم‌ترین نقطه‌ ایجاد وحدت در بین همه مسلمانان و انسان‌های آگاه است و عواطف همه‌ مسلمان‌ها فقط در این نقطه متمرکز می شود

 به گزارش تیتر عاشورا به نقل ازحوزه :حجت الاسلام سروری، استاد حوزه علمیه  در اصفهان، اظهار داشت: فرهیختگان و علمای دین باید برای شناساندن اسلام ناب محمدی به عموم و همچنین حفظ اتحاد و یک‌دلی جهان اسلام تلاش کنند و مسلمانان نیز اتحاد و اتفاق خود را در برابر اسلام‌ستیزی غربی‌ها حفظ نمایند.

وی درخصوص توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص)، بیان کرد: مسلمانان در برابر پدیده‌ اسلام‌هراسی مطلقاً نباید منفعل عمل کنند، وجود مقدس نبی مکرم و رسول اعظم اسلام(ص)، مهم‌ترین نقطه‌ ایجاد وحدت در بین همه مسلمانان و انسان‌های آگاه است و عواطف همه‌ مسلمان‌ها فقط در این نقطه متمرکز می شود.

این پژوهشگر حوزوی افزود: پیامبر اعظم(ص)، کانون عشق و محبت در دنیا اسلام است و دل‌های جهان اسلام، به یاد پیامبر و به عشق پیغمبر طراوت پیدا می‌کند و این نیرو نباید از بین برود.

وی ادامه داد: امروز فکرها و قلم‌های پول‌گرفته‌ از هر نقطه جهان، همین کانون را مورد توجه قرار می‌دهند و به آن اهانت می‌کنند؛ برای اینکه اهمیت اهانت به امت اسلامی و تحقیر دنیای اسلام، کم‌کم از بین برود، این نقطه‌ اصلی است. 

حجت‌الاسلام سروری خاطرنشان کرد: فرهیختگان، سیاستمداران، نخبگان علمی و فرهنگی، نویسندگان، شعرا و هنرمندان جهان اسلام امروز از این فرصت باید استفاده کنند و هوشمندانه روی این نقطه تکیه کنند چرا که دشمنان امروز می‌دانند حرکتی عمیق و ریشه‌دار در دنیای اسلام آغاز شده ‌است و همین حرکت است که در زمان متناسب خود به استقلال و عزت و حیات دوباره‌ امت اسلامی خواهد انجامید.

هر گونه ضعف و سست‌عنصری در دفاع از اسلام می‌تواند به فاجعه منتهی شود

وی گفت: امروز دشمنان اسلام اذهان جوامع غرب و اروپا، مخصوصا نسل جوانشان را، از اسلام می ترسانند و نخبگان و علما و روشن‌فکران وظیفه‌ سنگینی در این مقطع و پیچ تاریخی بر دوش دارند، از این رو هر گونه ضعف و سست‌عنصری و کناره‌گیری و کوتاهی می‌تواند به فاجعه منتهی شود.

این استاد حوزه با اشاره به نقش همه اقشار جامعه در جریان این فاجعه، افزود: علمای دین در برابر اختلاف‌افکنی مذهبی ساکت ننشینند، روشنفکران در دمیدن روح امید در جوانان کوتاهی نکنند، سیاستمداران و زمامداران، مردم خود را در صحنه نگه‌دارند و به آنان تکیه کنند، دولت‌های اسلامی نیز همبستگی میان خود را تقویت کنند و از این قدرت حقیقی در برابر تهدید سلطه‌گران بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه بازیگران تجاری بزرگ دنیا، این کارتل‌ها و تراست‌ها، همه برای اسلام‌ستیزی پول خرج می‌کنند و نقشه‌ریزی می‌کنند، قرآن را آتش می‌زنند و نام مبارک پیغمبر را مورد اهانت قرار می‌دهند، کاریکاتور درست می‌کنند، کتاب می‌نویسند و در پایتخت‌های بزرگ اروپا علیه مسلمان‌ها هیجانات قومی درست می‌کنند و در واقع آنها فقط به دنبال اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در اذهان جامع بشریت هستند و دشمنان غربی و اروپایی علیه اسلام و مسلمانان شمشیر را از رو بسته‌اند.

یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار مسلمانان، اتحاد و اتفاق در برابر دشمنان است

این فعال دینی و اجتماعی درخصوص تکلیف مسلمان‌ها در این بازه زمانی، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار مسلمانان، اتحاد و اتفاق داشتن در برابر آنهاست، چراکه دشمنان اسلام به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند.

وی افزود: وقتی به سالیان قبل برمی‌گردیم  از حلقه‌های قبلی این زنجیره‌ پلید پرده برداشته‌ می‌شود، از اهانت سلمان‌رشدی و کشیدن کاریکاتورها در دانمارک و فرانسه و اهانت کشیش‌های آمریکایی و آتش‌زننده‌ قرآن گرفته تا ده‌ها فیلم ضداسلامی همه نشان‌دهنده ترس از پیشرفت اسلام دارند.

حجت‌الاسلام سروی ادامه داد: امروز نیز گناه بزرگ و نابخشودنی مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در در دفاع از اهانت به چهره‌ نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم(ص) بار دیگر عناد و کینه‌ شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب و اروپا با اسلام و جامعه‌ مسلمانان را آشکار ساخت.

وی اظهار کرد: باید به همه جوامع بشری انعکاس داد که اسلام طرف‌دار عقلانیت و ضد قشری‌گری، ضد تحجر، ضد اسیر اوهام و تخیلات خود است، چرا که اسلام طرفدار مظلوم و ضد ظالم در دنیا بوده و هست.

حجت‌الاسلام سروی در پایان گفت: کار بزرگ امروز فرهیختگان، علما، دانشمندان، صاحب‌نظران و متفکران اسلامی حفظ اتحاد و یک‌دلی جهان اسلام است و اینکه برای شناسایی اسلام ناب و شناساندن آن به اذهان عمومی تلاش کنند.


 

ارسال نظر