همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم:

فعالیت کنگره ۶ هزار شهید استان قم آغاز می شود

فعالیت کنگره ۶ هزار شهید استان قم آغاز می شود

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم از آغاز فعالیت کنگره ۶ هزار شهید قمی، همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم خبرداد.

به گزارش  تیتر عاشورا به نقل ازخبرگزاری حوزه،‌ احمد حاجی‌زاده در نشست خبری  با اشاره به اهداف کنگره ۶۰۰۰شهید استان قم، تولید محتوا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جذب مخاطب را از جمله اهداف آن دانشت و گفت: تبیین مواجهه مردم و رهبری با جنگ، نقش‌آفرینی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی، بیان مسائل تاریخ جنگ و توجه دادن آحاد مردم به سبک زندگی شهدا از دیگر اهداف کنگره شهدای قم است.

وی یادآور شد: فعالیت‌های کنگره شهدای قم همزمان با نوزدهم آبان ماه و سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم که «روز قم» نام‌گذاری شده آغاز می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم افزود: روز سه‌شنبه بیستم آبان ماه، نهالستان و یادمان جدید شهدای قم در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در بلوار مرجعیت با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای استان افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در این بوستان به یاد هر شهید قم یک نهال با برچسب و تابلوی شهدا، کاشته خواهد شد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: همچنین تولیدات فرهنگی این کنگره نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود و  روز  بیست و دوم آبان ماه قرارگاه مجازی در بخش‌های تولیدات پویانمایی، عکس نگاشت، موشن گرافی، کلیپ و نماهنگ، رصد فضای مجازی و ... آغاز به کار می‌کند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم ابراز داشت: شنبه ۲۴ آبان ماه، ۱۲ سردیس شهدای قم در گلزار شهدای قم رونمایی می‌شود و هزاران کتاب فرهنگی در مدارس استان توزیع خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد:یک‌شنبه ۲۵ آبان ماه، ۴۰ تابلوی کوچه شهدا در قم رونمایی می‌شود، همچنین بوستان شهید زین‌الدین در شهرک زین‌الدین در محله بنیاد قم روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه در مساحتی بالغ‌بر ۴ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی زاده عنوان کرد: روز سه‌شنبه ۲۷ آبان ماه ۳۰ هزار بسته معیشتی در مسجد جمکران در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم، گفت: یادواره شهید زین‌الدین نیز همزمان با شامگاه ۲۷ آبان ماه در گلزار شهدای قم با ظرفیت محدود برگزار خواهد شد که برای آن از طریق رسانه‌ها وفضای مجازی پخش مستقیم در نطر گرفته شده است.

حاجی زاده در ادامه گفت: جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی نیاز امروز کشور است و دشمنان در هر دو جبهه مشغول جنگ و نبرد با جمهوری اسلامی هستند.​

 

 

ارسال نظر