مکتب امام حسین (ع) رسانه جاودان حق طلبی

مکتب امام حسین (ع) یک رسانه جاویدان ابدی است که از ظلمات جهل کوفه تا دنیای مدرن سال ۲۰۲۲ پیام آزادگی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی را به جهانیان مخابره کرده است و کدام رسانه مدرنِ زمان ما را، یارای چنین رسالت بزرگی است؟

تیتر عاشورا: مکتب امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بارزترین مصداق و معیار حق‌طلبی. این مکتب خود یک رسانه جاویدان ابدی است که از ظلمات جهل کوفه تا دنیای مدرن سال 2022 پیام آزادگی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی را به جهانیان مخابره کرده است و کدام رسانه مدرنِ زمان ما را، یارای چنین رسالت بزرگی است؟

مگر نه اینکه رسانه، هدایتگر و روشن‌کننده حقایق است؟ چه رسانه‌ای فروزان‌تر و بیدارگرتر از عاشورا؟ مگر نه اینکه رسانه، افشاگر حق از باطل و رسواکننده فساد و تباهی است؟ پس چه رسانه‌ای رساتر از خطابه زینب کبری (س) وقتی طومار فساد معاویه را در هم پیچید و دودمان ستم یزیدیان را در هماره تاریخ بر باد داد.

پیام نهضت حسینی به جامعیت تاریخ است؛ به‌روشنی خورشید و به فراگیری از ازل تا به ابد. پیام عاشورا، جهان را در برگرفته است و همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها را هم‌صدا و مجاور کرده است.

مکتب حسینی، یک رسانه دینی تمام‌عیار است که لحظه‌لحظه بر مخاطبانش افزوده می‌شود. این مکتب تمام معیارهای یک رسانه مؤثر را دارد و آن‌چنان اثرگذار است که حتی غیرمسلمانان برایش نذر می‌کنند و شفا می‌گیرند.

این رسانه در تمام ادوار خاموش نشده است و هر ساعت مولد یک جریان جدید است که موجودیت خود را از کربلا وام می‌گیرد.

این رسانه باشکوه در خود مفاهیم پر ابهتی همچون عاشورا، شهادت، ایثار، شجاعت و اخلاق و مروت و پایمردی در عبادت را نهادینه کرده و مولود شخصیت‌های اسوه‌ای است که هر یک نمادی مستحکم از اخلاق و انسانیت هستند.

بخش سترگی از این رسانه را حضرت عباس (ع) می‌نویسد؛ کوه شجاعت و شرزه شیر میدان‌های نبرد حق علیه باطل و الگوی بی‌بدیل ایثار و مردانگی و دفاع از شرافت و غیرت.

کربلا رسانه‌ای است که سراسر درس انسانیت و اخلاق مخابره می‌کند. هرلحظه بر مخاطبینش افزوده‌شده و هیچ‌گاه محتوای بی‌بدیلش تکراری نمی‌شود. هر پیام و هر خبرش شفای آلام دردمندان است و کلمه به کلمه طنین عشق و امید و رستگاری.

نهضت حسینی، یک رسانه جریان ساز است که هرماه و سال، بر اساس صداقت و مظلومیت و ایثار و حق‌طلبی که در ذات آن جریان دارد، مولود یک جنبش انسان‌ساز و ایمان محور در جهان است. از غرب تا شرق گیتی و از شمال تا جنوب کره خاکی، این مکتب در صدا، خط و تصویر و افکار حق‌طلبان جهان، جریان دارد و جریان ساز نهضت‌های رهایی‌بخش عالم شده است. نهضت‌هایی که با دست‌خالی و تنها با شعار «هیهات من الذله» روبروی کفر و ظلم و جور و فساد می‌ایستند و با غریو «هل من ناصر ینصرنی» و سلاح ایمان در برابر استکبار و استعمار و سیطره بوق‌های امپریالیستی حرکت می کنند.

مکتب حسینی، این بزرگ رسانه عالم اسلام در درون خود سرفصل‌ها و پیام‌های فراگیر دیگری نیز دارد. حضرت زینب (س) و خطابه‌های آتشینش که کوه استبداد اموی را در خود پیچید و زیرو زبر کرد، نمونه‌ای بارز از اثرگذاری رسانه‌ای است که 14 قرن، رسوایی بارگاه طاغوت و خونخواهی از شرافت آل الله را در پی داشته است.

در این رسانه مؤثر دنیای اسلام، زیباترین و اثرگذارترین متن گنجانده‌شده؛ زیارت عاشورا که سند شفاعت دوست داران ائمه است و فرازهای دل‌نشینش سنگ را به لرزه وا‌می‌دارد.

پس چه ستودنی است که رسانه زندگی ما مکتب حسینی باشد و هرروز با پیام‌های بدیع این نهضت جاوید زندگی خود را بسازیم و چراغ هدایت ابا‌عبدالله (ع) را روشنگر مسیر حق از باطل، در جاده پر سنگلاخ زندگی امروز کنیم.

 

 

 

ارسال نظر