عمل به سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ضامن سعادت امت اسلامی است

حجت الاسلام طالبی گفت: انسان عاشق، پیوسته در تلاش است تا به کمال برسد و در این مسیر باید از قرآن پیروی کند و اگر در مسیر حرکت، معیار روش و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) باشد به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می‫ کنیم.

به گزارش  تیتر عاشورا به نقل ازخبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان ‫غربی، حجت الاسلام وحید طالبی، امروز در دیدار مسئول  دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت ماکو که در دفتر امام جمعه پلدشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان، اظهار داشت: باید در همه ایام سال برای ایجاد وحدت بین مسلمانان تلاش کنیم تا از این طریق جلوی تفرقه‫ اندازی دشمنان را بگیریم.

وی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) درباره وحدت گفت: امام علی (ع) در بیانی به مسلمانان چنین سفارش می‫کند که، اگر متدین هستید باید با یکدیگر وحدت داشته باشید، و اگر درون خود را پاک کنید تفرقه در بین شما ایجاد نمی‎شود.

امام جمعه پلدشت، یکی از آثار تقوا را ترس الهی بیان کرد و تصریح کرد: نتیجه این عمل  تبعیت و پیروی از خداوند متعال است و انسان متقی نه تنها از حرام که از اعمال شبهه‌ناک هم دوری می‌کند.

وی با تاکید بر این که سخنان، رفتار و روش های پیامبر همانند وحی است، افزود: انسان عاشق، پیوسته در تلاش است تا به کمال برسد و در این مسیر باید از قرآن و اهل بیت پیروی کند و اگر در مسیر حرکت، معیار روش و سیره پیامبر (ص) باشد به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می‌‫کنیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام حسین باقری گفت: هفته وحدت به عنوان یادگار امام خمینی(ره) و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در واقع به منزله راهبرد اصلی مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام است و پیام آن برادری و صلح و مهربانی و متحد بودن امت اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت ماکو اظهار کرد: امروزه وحدت مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و دعوت به وحدت و حفظ و تقویت آن تکلیف شرعی و ملی هر مسلمانی است و الحمدلله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اتحاد خوبی بین مسلمانان شیعه و سنی در این منطقه وجود دارد.

 در پایان این دیدار با اهدای لوح و هدایایی از طرف امام جمعه پلدشت، نمایندگی امور اهل سنت ماکو و مدیر عامل منطقه آزاد از ماموستاهای اهل سنت به مناسبت هفته وحدت تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر