تشییع پیکر ۲۶ شهید گمنام هم زمان با شهادت حضرت فاطمه(س)

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر ۲۶ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در ۱۹ نقطه از شهرهای کشورمان، تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس:

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر ۲۶ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در ۱۹ شهر از جمله تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان بر دستان مردم تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

جزئیات این مراسم معنوی که معمولا هر ساله مصادف با این ایام عزا برگزار می‌شود، به شرح زیر است: 

استان قم

این شهید عزیز در عملیات محرم که در سال ۶۱ در منطقه شرهانی انجام شد، در سن ۲۰ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر او در منطقه برجای ماند. پس از تفحص به دلیل نداشتن پلاک و عدم حصول نتیجه در شناسایی، این شهید به‌صورت گمنام تدفین خواهد شد.

تهران

پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در روز یکشنبه ۲۸دی ماه ۱۳۹۹ مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ۸:۳۰ صبح از مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در شهرک بهشتی(حکیمیه) به سمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تشییع و خاکسپاری می‌شوند. مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا نیز در روز شنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۹ بعد از نماز مغرب و عشا در سالن تربیت بدنی شهید داداشی برگزار خواهد شد. 

استان یزد

شهید گمنام بسیجی ۲۲ ساله، که در عملیات والفجر ۴ در سال ۶۲ در منطقه پنجوین به فیض شهادت رسیده بود در محل صدا و سیما به خاک سپرده خواهد شد.

در دانشگاه علم و هنر، شهید گمنام بسیجی ۱۹ ساله، که در عملیات محرم در سال ۶۱ در منطقه شرهانی به فیض شهادت نائل آمده بود، دفن خواهد شد.

در بافق، مجتمع مسکونی مهر، شهید گمنام سرباز وظیفه ۲۰ ساله، که در عملیات محرم در سال ۶۱ در منطقه شرهانی به شهادت رسیده بود و شهید گمنام بسیجی ۱۸ ساله، که در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد به خاک سپرده می‌شوند.

همچنین استان فارس نیز میزبان پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام در ۱۲ نقطه خواهد بود:

فسا ـ شهر ششده و قره بلاغ: شهید گمنام بسیجی ۱۷ ساله که در عملیات رمضان در سال ۶۱ در منطقه شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود. همچنین شهید گمنام بسیجی ۲۰ ساله که در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده بود.

  خفر ـ پارک عمومی: شهید گمنام بسیجی ۲۲ ساله که در عملیات رمضان در سال ۶۱ در منطقه شرق بصره و شهید گمنام بسیجی ۱۹ ساله که در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده بودند. 

شیراز ـ آرامستان بهشت احمدی: شهید گمنام سرباز، ۱۹ ساله که در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود و شهید گمنام سرباز، ۲۱ ساله که در عملیات والفجر یک در سال ۶۲ در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

شیراز ـ مرکز پشتیبانی ارتش: شهید گمنام سرباز، ۲۵ ساله که در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه زبیدات به شهادت رسیده بود.

شیراز ـ دانشگاه صنعتی شیراز: شهید گمنام بسیجی ۲۵ ساله که در عملیات رمضان در سال ۶۱ در منطقه شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

شیراز ـ لشکر عملیاتی فجر: شهید گمنام بسیجی ۱۹ ساله که در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ در منطقه شلمچه شهید شده بود.

شیراز ـ پادگان شهید باقری: شهید گمنام بسیجی ۲۷ ساله که در عملیات رمضان در سال ۶۱ در منطقه شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

گراش ـ دانشگاه علوم پزشکی گراش: شهید گمنام بسیجی ۲۴ ساله که در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

آباده ـ دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده: شهید گمنام بسیجی ۲۰ ساله که در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

جهرم ـ موسسه قرآن و عترت: شهید گمنام بسیجی ۲۱ ساله که در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

جهرم ـ دانشگاه جهرم: شهید گمنام بسیجی ۱۷ ساله که در عملیات رمضان در سال ۶۱ در منطقه شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود.

فیروزآباد ـ دانشگاه آزاد واحد فیروزآباد: شهید گمنام بسیجی ۱۸ ساله که در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده بود.

استان آذربایجان شرقی

تشییع پیکر این شهدا که در روز پنج شنبه 25 دی وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شده بود، به شرح زیر برگزار می‌شود: 

تیپ ۶۰ رسالت: شهید گمنام بسیجی ۲۰ ساله، که در عملیات کربلای۶ در سال ۱۳۶۵ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل شد. دانشگاه فرهنگیان: شهید گمنام بسیجی ۱۹ ساله، که در تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

شهرستان مرند: میزبان دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند.شهید گمنام سرباز وظیفه ۲۰ ساله، که در تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه زبیدات به فیض شهادت نائل شد. شهید گمنام بسیجی ۱۹ ساله، که در تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

استان خراسان جنوبی

پیکر مطهر ۵ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در ۳ نقطه از خراسان جنوبی در روز ۲۸ دی ماه ۱۳۹۹ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خاکسپاری می‌شوند.

شهرستان بیرجند میزبان دو شهید گمنام در شهرک مهرشهر: شهید گمنام بسیجی ۱۹ ساله، که در عملیات کربلای۵ در سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل شد و شهید گمنام بسیجی ۱۷ ساله، که در عملیات والفجر مقدماتی در سال ۱۳۶۱ در منطقه فکه به فیض شهادت نائل شد.

آبیز در شهرستان زیرکوه: شهید گمنام بسیجی ۱۷ ساله، که در عملیات کربلای۵ در سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل شد و شهید گمنام بسیجی ۲۳ ساله، که در عملیات والفجر۴ در سال ۱۳۶۲ در منطقه پنجوین به فیض شهادت نائل شد.

شهرستان قائن میزبان یک شهید گمنام در دانشگاه بزرگمهر: شهید گمنام بسیجی ۲۱ ساله، که در عملیات کربلای۵ در سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 

 

ارسال نظر