۳ استان با بیشترین سلاحهای غیرمجاز مشکوفه از شکارچیان کدامند؟

رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه بیشترین فراوانی سلاحهای غیرمجاز مکشوفه از شکارچیان مربوط به سه استان کشور است، از کشف چهار هزار و ۲۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری تسنیم: سردار مهدی معصوم‌بیگی با اشاره به کشف چندین هزار سلاح غیرمجاز از شکارچیان در سال جاری، در تشریح این خبر اظهار کرد: بحمدالله با تمرکز ویژه پلیس پیشگیری برای حفاظت از محیط زیست کشور و جلوگیری از فعالیت شکارچیان غیرمجاز و سوداگران حیات‌وحش، شاهد توفیق بسیار خوبی در حفظ سرمایه‌های ملی کشور هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های ملی کشور تعطیل‌بردار نیست، افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در 607 پاسگاه محیط‌بانی، چهار هزار و 200 قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان کشف و هفت هزار و 624 نفر در بازه زمانی 10 ماهه سال جاری دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی سلاحهای غیرمجاز مکشوفه مربوط به استانهای فارس، مازندران و لرستان است، خاطرنشان کرد: محیط‌بانان زحمتکش با همکاری یگانهای انتظامی پلیس پیشگیری با کمترین امکانات و در شرایط سخت مأموریتی با افرادی که هوا، خاک و موهبتهای موجود در حیات‌وحش را از بین می‌برند مبارزه می‌کنند لذا شایسته حمایت و تقدیر هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان محیط زیست کشور در 18 میلیون هکتار شامل پارکهای ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش، آثار طبیعی ملی و مناطق حفاظت شده سراسر کشور تحت کنترل و گشت‌زنی شبانه‌روزی کارکنان یگانهای حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری و محیط‌بانان هستند که با توجه به حجم گسترده حوزه سرزمینی تحت حفاظت، ایجاب می‌کند تمام اقشار جامعه با عمل به مسئولیت اجتماعی خود یاریگر محیط‌بانان در حراست و حفاظت از سرمایه‌های ملی باشند.

معصوم‌بیگی با تأکید بر اینکه با شکارچیان غیرمجاز و افرادی که اقدام به نگهداری سلاح غیرمجاز می‌کنند برابر قانون برخورد خواهد شد، یادآور شد: شهروندان و دوستداران محیط زیست می‌توانند برای حراست و حفاظت بیشتر از مواهب موجود در حیات‌وحش با سامانه 1540 محیط زیست و شماره 110 مرکز فوریتهای پلیسی در سراسر کشور در ارتباط باشند

 

ارسال نظر