وزارت "صمت" نظارت بر بازارها را رها کرده است/"رزم حسینی" به مجلس فراخوانده شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس از حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون برای پاسحگویی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری تسنیم : محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با انتقاد  از افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته، گفت: دلیل اصلی این افزایش قیمت ها،نتیجه عدم نظارت و ناکارآمدی دستگاه های  نظارتی  است.

وی با بیان اینکه  متأسفانه به دلیل نبود سیاست گذاری درست و خلاء نظارتی شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی هستیم، ادامه داد: یه طور نمونه افزایش 100درصدی قیمت برخی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان از درب کارخانه تا بازار مصرف، علیرغم تولید مازاد در کشور نشان گر این است که وزارت صمت و راه و شهرسازی بازار مصالح ساختمانی را به حال خود رها کرده اند.

نماینده جهرم در مجلس  با تاکید براینکه  چندین بار وزیر صمت را به مجلس قراخوانده ایم تا درباره علت گرانی مصالح ساختمانی به نمایندگان توضیح دهد، افزود:رفت و آمدهای وزیرصمت به مجلس و وعده های وی برای کنترل بازار نتیجه ای نداشته و دوباره و در هفته آینده وزیرصمت جهت پاسخگویی به کمیسیون‌عمران خواهد آمد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی فروشندگان مصالح ساختمانی این محصولات را با قیمت دلخواه در بازار به فروش می رسانند، این افراد هر وقت که بخواهند این محصولات را صادر کرده و گاهی اوقات نیز در بورس عرضه می کنند، اظهار داشت: وضعیت بازار مصالح ساختمانی نشان می دهد که مکانیزم دقیق و نظام مندی برای تولید و عرضه مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد. این مسئله موجب افزایش قیمت تمام شده مسکن در سال های اخیر شده است.

رضایی کوچی گفت: وضعیت کنونی بازار مصالح ساختمانی موجب شد که مجلس یازدهم در طرح جهش تولید و تأمین مسکن به مسئله مذکور ورود کند، از این رو در این طرح بر این مسئله تأکید شده که برای تولید مساکن انبوه، تولیدکنندگان باید محصولات خود را با سود متعارف عرضه کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر