جزئیات رزمایش دریایی ایران و روسیه/ امنیت تعطیل‌بردار نیست

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه درباره برگزاری این رزمایش در شرایط کنونی، با وجود شیوع ویروس کرونا در سطح جهان گفت: امنیت تعطیل‌بردار نیست.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری مهر : 

دریادار غلامرضا طحانی سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه از امروز با شرکت یگان‌های منتخب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های منتخب از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان‌هایی از کشور روسیه در وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که امسال برای دومین بار میزبان یگان‌های نیروی دریایی کشور روسیه هستیم، افزود: این رزمایش با در نظر گرفتن اینکه یگان‌های میهمان امروز وارد آب‌های سرزمینی کشورمان می‌شوند و بنا بر سناریوهای از پیش تعیین شده در محل‌های مشخص شده مستقر شدند.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند، افزود: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیا قرار دارد و در حقیقت انرژی دنیا را احاطه کرده است و با توجه به تردد شناورهای تجاری و نفتکش در این منطقه حساس، ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دو چندان می‌کند.

دریادار طحانی درباره چرایی برگزاری این رزمایش در شرایط کنونی، با وجود شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، تاکید کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با وجود شرایط که بیماری کرونا بر دنیا تحمیل کرده است ما تمرینات را تعطیل نکردیم و با رعایت همه شرایط بهداشتی رزمایش را به حول قوه الهی با ایمنی کامل در دریا برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های منتخب نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دومین سال متوالی میزبان شناورهایی از کشور روسیه هستند و با توجه به طرح‌ریزی‌های منسجم و فشرده‌ای که در طول یکسال گذشته انجام شده، در چند روز رزمایش سناریوهای از پیش تعیین شده را اجرا می‌کنند.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است امروز استقرار شناورها را در لنگرگاه و برگزاری جلسه توجیهی و هماهنگی را خواهیم داشت.

امیر طحانی پیام این رزمایش را برای دوستان صلح و دوستی و دعوت از کشورهای منطقه برای همکاری و مشارکت مسئولان برای تأمین امنیت منطقه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و با وجود تحریم‌های همه جانبه کشورمان امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و بالندگی و شکوفایی است.

وی در ادامه به سناریوهای از پیش تعیین شده در این رزمایش اشاره کرد و گفت: تبادل اطلاعات و مهارت افزایی در حوزه امداد و نجات دریایی، انواع تمرینات مخابراتی و عملیاتی تمرین فرماندهی و کنترل و اجرای عملیات آزاد سازی شناور تجاری از دست دزدان دریایی و اجرای عملیات آتش به اهداف هوایی در روز و شب از جمله عملیات‌های است که توسط یگان‌های منتخب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان‌های از کشور روسیه انجام خواهد شد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه گفت: البته آنچه مهم است تعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه دریاهای بین‌الملل و برقراری امنیت تجارت دریایی است و در این رزمایش هم شاهد این وحدت و تعامل هستیم.

 

ارسال نظر