همدردی نمایندگان مجلس با زلزله‌زدگان سی‌سختی/رضایی: قصوراتی بوده؛ نجابت: مسئولان رفع آلام کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های مختلف پس از ورود به شهر سی‌سخت به صورت میدانی از منازل زلزله‌زده شهر سی‌سخت بازدید کردند و حرف مردم را شنیدند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس : 

چشم امید این روزهای مردم شهر زلزله‌زده سی‌سخت به مسئولانی است که به انی شهر سفر ‌می‌کنند و انتظار دارند که این رفت و آمدها باعث شود تا به زودی زندگی آرام و خوش گذشته خود را شروع کرده و آثار زلزله 5.6 ریشتری از زندگیشان زدوده شود.

شهر سی‌سخت شهری توریستی و گردشگری در جنوب غربی ایران و در دامنه رشته کوه دنا و یا همان آلپ ایران با 40 قله بالای 4000 متر است که مردمانی سخت‌کوش و اهل کار و با ریشه فرهنگی دارد مردمی که خشت خشت خانه‌های خود را با زحمت و مشقت روی هم گذاشته‌ا‌ند و داستان‌های واقعی زیادی از کوشش و همت آن‌ها در تاریخ نقل شده است.

پس از وقوع زلزله‌ای که بیشتر خانه‌های مردم شهر سی‌سخت را از 50 تا 100 درصد تخریب کرد مسئولان زیادی به این شهر آمدند به نحوی که در یک روز بیش از 7 اکیپ مسئول طراز اول کشوری همزمان با هم در سی‌سخت تردد می‌کردند و یکی از این گروه‌ها تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون عمران، شوراها و بهداشت بودند.

هر چند خدمات‌ اکنون به صورت گسترده به زلزله زدگان شهر سی‌سخت ارائه می‌شود اما حرف همه مردم این است که نوع خدمات‌رسانی دچار ناهماهنگی بوده و اگر بی‌نظمی و ناهماهنگی وجود نمی‌داشت مردم چنین از برخی ندانم‌کاری‌ها نگران و گلایه‌مند نبودند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ورود به شهر سی‌سخت به صورت میدانی از منازل زلزله‌زده شهر سی‌سخت بازدید کردند و حرف مردم را شنیدند.

حجت‌الاسلام محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با یادی از زلزله رودبار در سال 69 اظهار کرد: خوشبختانه زلزله سی‌سخت هیچ گونه تلفات جانی نداشته که باید شاکر پروردگار باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اما این موضوع نافی خدمت و کمک و عزم جدی برای رفع مشکلات مردم شهر سی‌سخت نمی‌شود و باید مسئولان برای رفع این مشکلات همت بیشتری به خرج دهند.

قدرت‌الله حوزه شلمزاری نماینده مردم شهرستان‌های کیار کوهرنگ فارسان و اردل در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تاسف از چنین وضعیتی خواستار رسیدگی بیشتر به مردم شهر سی‌سخت شد و از مسئولان خواست تا به دلیل توریستی و گردشگری بودن شهر سی‌سخت هر چه سریعتر و بهتر از قبل این شهر را بسازند و اصول یک شهر گردشگری نیز در ساخت و سازها رعایت شود چرا که سی‌سخت باید در آینده قطب گردشگری جنوب کشور شود.

در ادامه روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با برشمردن خصلت‌های نیک مردم سی‌سخت گفت: این شهر تا آن جا که ما می‌دانیم شهر علم و ادب و فرهنگ بوده و تقریبا در جنوب کشور کمتر کسی است که با نام شهر سی‌سخت آشنا نباشد.

نماینده جوان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی از خدماتی که توسط دستگاه‌ها به شهر سی‌سخت ارائه شده قدردانی کرد و گفت: منکر این خدمات و اقدامات شبانه‌روزی نیستیم و باید از همه کسانی که در این چند روز از همه چیز مایه گذاشتند و در خدمت مردم این شهر بودند قدردانی کرد اما ناهماهنگی‌هایی در ارائه خدمات وجود داشته که باید تجربه‌ای برای حوادث احتمالی آینده باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر مسئولی که وارد این شهر می‌شود مردم توقعی و انتظاری از آن‌ها دارند و باید قدمی در راه رفع آلام و مشکلات این مردم برداشته شود گفت: نمایندگانی که به صورت دسته جمعی به این شهر سفر کردند وظیفه خود می‌دانند که مشکلات را در مرکز مطرح کنند و ما نیز به نوبه خود پی‌گیر مشکلات مردم شهر سی‌سخت در مجلس خواهیم بود.

 در این بازدیدها رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از این که دولت تاکنون در سال جاری ستاد مدیریت بحران کشور را تشکیل نداده است اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به نوبه خود پی‌گیر مشکلات مردم شهر زلزله‌زده سی‌سخت خواهد بود.

وی گفت: بسیاری از دستگاه‌ها وظیفه خود را در قبال مردم این شهر به خوبی انجام داده‌اند که از آن‌ها تقدیر می‌شود و برخی هم قصوراتی داشته‌اند که باید برخورد شود.

 

ارسال نظر