تعطیلی واحدهای تولیدی استان مازندران را در مجلس پیگیری خواهیم کرد

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به شعار سال گفت: ما در سال‌های قبل به جای رفع موانع تولید از سوی دولت شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی بوده‌ایم.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما در سال‌های قبل به جای رفع موانع تولید از سوی دولت شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی بوده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال در طول سال‌های اخیر 400 واحد سنتی پرورش مرغ در استان مازندران تعطیل شده و دولت به جای اینکه ایرادات را برطرف کند و نظارتش را بر کار بیشتر کند دست به تعطیلی این واحدها زده است که البته ما در سال جدید این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت به جای این کارها باید ضمن افزایش نظارت‌های خود به حمایت از تولید چه به صورت صنعتی و چه به صورت سنتی بپردازد. 

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: همین اقدامات باعث شده تا قیمت مرغ از کیلویی 3 و 4 هزار تومان به کیلویی 30 هزار تومان و حتی بیشتر برسد. 

وی افزود: متأسفانه به جای اینکه واحدهای تولید حفظ شوند و از تعطیلی آنها جلوگیری شود رو به واردات آورده می‌شود و هر واحد تولیدی که تعطیل می‌شود نیاز کشور در آن حوزه از بخش واردات تأمین می‌شود و ما شاهدیم که در این حوزه نیز نزدیکان از امتیاز خاصی در حوزه واردات کالا برخوردار می‌شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در استان مازندران کارخانه تولید کود پتاس وجود داشت که سالانه 30 هزار تن کود تولید می‌کرد اما این کارخانه 2-3 سال است که تعطیل شده و نیاز کشاورزان به کود پتاس از خارج تأمین و کود مورد نیاز از کشور آذربایجان وارد می‌شود.

حاجی پور خاطرنشان کرد: الان فصل کشت کشاورزان برنجکار در استان مازندران است اما کود پتاس هنوز بین کشاورزان توزیع نشده است.

وی افزود: عدم حمایت از کشاورزان و باغداران باعث شده تا بعضی از آنها دور زمین‌های خود سیمان و آجر بکشند و تعداد قابل توجهی از زمین‌ها نیز فروخته شده و تغییر کاربری داده شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگرچه جلوی تغییر کاربری زمین‌ها در استان مازندران گرفته شده اما زمین‌هایی که قرار بوده تغییر کاربری داده شود این کار در موردشان انجام شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر