رییس‌جمهوری مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب‌وبرق توصیه کرد

رییس جمهوری گفت: همه ما امسال باید بیش از سال‌های گذشته در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم زیرا بسیاری از ظرفیت سدهای ما امروز خالی است و در بخش برق، نیروگاه‌های برق‌آبی ما دچار مشکلاتی می شوند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در چهارمین هفته پویش #هرهفته_ الف_ ب_ ایران در سال ۱۴۰۰ پس از آیین بهره‌برداری از چهار طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان به صورت ویدئوکنفرانس، خاطرنشان کرد: کشوری هستیم که همیشه با خشکسالی مواجه هستیم، متاسفانه ترسالی ها وقتی شروع می‌شود خیلی کوتاه است و خشکسالی ها متاسفانه طولانی هستند. امیدواریم که خداوند این خشکسالی که امروز شاهد هستیم، برای مدت طولانی برای مردم منطقه و مردم ایران عزیز مقرر نکرده باشد.

وی با بیان اینکه امسال با خشکسالی مواجه هستیم و منابع آبی که در اختیار ما از آسمان قرار می گیرد، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: تقریبا دوران بارش ها رو به اتمام است و ما به سمت هوای گرم و تابستان می‌رویم، بنابراین همه ما امسال باید بیش از سال‌های گذشته برای مصرف آب و برق مراعات و صرفه جویی کنیم تا جایی که امکانپذیر است. سدهای ما مثل پارسال نیست. بسیاری از ظرفیت سدهای ما امروز خالی است و در بخش برق، نیروگاه‌های برق‌آبی ما مسلما امثال دچار مشکلاتی می شوند و ما باید ملاحظه بیشتری را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با ابراز خرسندی از افتتاح پنجاه و سومین سد ملی و پنجاهمین تصفیه خانه و هشتادوسومین تصفیه خانه فاضلاب در شصت و پنجمین پنج شنبه افتتاح طرح‌ها، افزود: در ماه مبارک رمضان و میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)  قرار داریم، امام صلح و صبر و امامی که وحدت دنیای اسلام و حفظ جامعه اسلامی به دست مبارک ایشان انجام شد و حفظ جامعه اسلامی از انحراف به دست برادر برومندش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صورت گرفت. و این دو عزیز موجب فخر جامعه اسلامی برای ما شیعیان و برای همه مسلمانان جهان هستند.

روحانی گفت: بسیار خوشحالم که به طور منظم از آغاز سال ۹۹ تا امروز هر هفته شاهد افتتاح های بسیار مهم بودیم و امروز هم در شصت و پنجمین افتتاح، شاهد افتتاح طرح ها و پروژه های مهم آب و برق به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هستیم. مساله آب برای کشور ما بسیار مهم است. اینکه یک سد افتتاح می شود یا یک مرکز آب شیرین کن، آب شرب مردم را تامین می کند یا کیفیت آب با تصفیه خانه آب بهبود پیدا می‌کند یا چرخش آب با تصفیه خانه فاضلاب انجام می‌گیرد، بسیار باعث خوشحالی است.

ارسال نظر