عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تضاد با وحدت جهان اسلام

وبیناری با حضور شخصیت‌های ایران و پاکستان در آستانه روز جهانی قدس به اهتمام خانه فرهنگ کشورمان در شهر کراچی برگزار و سخنرانان با تاکید بر مقاومت با هرگونه توطئه در جهت کم رنگ کردن موضوع فلسطین نزد مسلمانان، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مغایر با وحدت جهان اسلام دانستند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس، وبیناری با حضور «سید محمدرضا سجادی» سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی، «بهرام کیان» رئیس خانه فرهنگ کشورمان و همچنین شماری از چهره‌های مطرح پاکستانی وابسته به احزاب سیاسی، رسانه ها و مسوولان گروه‌های مذهبی شرکت کردند.

حاکمان سازشگر پایه گذار تفرقه

رئیس خانه فرهنگ ایران در شهر کراچی گفت: روز جهانی قدس، ابتکار هوشمندانه‌ امام خمینی (ره) است که همچون حلقه‌ وصلی برای هم‌صدایی مسلمانان درباره‌ قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شد؛ قدس شریف که به عنوان اولین قبله گاه مسلمانان یکی از مؤلفه‌های وحدت بخش جهان اسلام است، مؤلفه ای است که هویت و اعتبارِ مسلمانان جهان با آن ارزیابی می‌شود. مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام و حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، پیوند دهنده بین مسلمانان سراسر عالم است.

وی افزود: در مقابل، سیاست استکبار و صهیونیسم کمرنگ کردن مسئله‌ فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان است و اکنون شاهد اتفاقاتی در برخی کشورهای اسلامی هستیم که وحدت مسلمانان و امت اسلامی را نشانه گرفته است و متأسفانه برخی اندک از حاکمان عرب با پشت کردن به محور وحدت جهان اسلام و عادی سازی روابط با رژیم جعلی، تروریست و غاصب صهیونیستی، پایه گذار تفرقه بین امت اسلامی شده‌اند.

بهرام کیان تاکید کرد: عادی سازی روابط با رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی خیانتی آشکار به آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین است چرا که رژیم اشغالگر قدس را به سرکوب بیشتر مردم مظلوم فلسطین و اشغال بیشتر سرزمین فلسطینیان سوق می دهد.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص راه حل مسئله فلسطین اشاره کرد که طی آن آیت الله خامنه‌ای گفتند: "فلسطین متعلّق به فلسطینیان است و باید با اراده‌ آنان اداره شود. طرح همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی -که از نزدیک به دو دهه‌ی پیش از این ارائه کرده‌ایم- تنها نتیجه‌ای است که باید بر چالشهای امروز و فردای فلسطین مترتّب شود. این طرح نشان میدهد که ادّعای یهودی ستیزی که غربیان با بوقهای خود آن را تکرار میکنند، بکلّی بی‌اساس است. در این طرح، فلسطینیانِ یهودی و مسیحی و مسلمان، در کنار هم در یک همه‌پرسی شرکت و نظام سیاسی کشور فلسطین را تعیین میکنند؛ آنچه قطعاً باید برود نظام صهیونیستی است و صهیونیسم، خود بدعتی در آئین یهود و کاملاً بیگانه از آن است."

 

 

 

خیانت‌ها به فلسطین، انسجام مسلمانان را قوی‌تر کرد

سرپرست سرکنسولگری ایران در کراچی در این وبینار اظهار داشت: روز قدس ابتکار هوشمندانه امام خمینی(ره) برای تداوم بخشی به حمایت از آرمانهای فلسطین از سوی همه مردم آزادیخواه بخصوص مسلمانان در سراسر جهان است. علی رغم همه توطئه ها و خیانت ها هر ساله روز قدس باشور و نشاطی در همه جای کره خاکی برگزار می شود.

وی افزود: با عنایت خداوند متعال سالهای پس از رحلت امام خمینی(ره) روز قدس با هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و پیروی ملت شجاع و سربلند ایران با همدلی سایر ملت های مسلمان از جمله ملت پاکستان، نمایشی از شکوه اراده و آرمان فلسطین و مانعی در برابر به فراموشی سپردن هدف مقدس آزادی سرزمینهای فلسطین و قدس شریف است. 

سید محمدرضا سجادی اظهار داشت: روز قدس امسال متفاوت از هر سال است؛ زیرا اولین روز قدس پس از اقدام برخی دولت های عربی در عادی سازی و در حقیقت آشکار سازی روابط خودشان با رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمانهای فلسطین است. 

وی تاکید کرد: خیانت جدیدی از سوی برخی دولت های عربی به ملت مظلوم فلسطین در قالب طرحی با عنوان معامله قرن بوده که با گذشت زمان و آشکارشدن ابعاد این معامله خیانت آمیز مشخص شدکه این معامله اهداف خطرناک و گسترده ای را دنبال می کند که مهم ترین آن عبارتند از: به فراموشی سپردن تدریجی موضوع فلسطین و آرمان قدس، تقویت و تداوم موضوع موجودیت رژیم نامشروع اسرائیل، جعل هویت برای رژیم صهیونیستی و انحراف افکار عمومی از خیانت این رژیم، افزایش اختلاف بین کشورهای اسلامی به خصوص بین کشورهای منطقه خاور میانه به نفع رژیم صهیونیستی، انحراف اذهان عمومی دولت مردان و مردم منطقه از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی ملت های منطقه و عامل واقعی بحران و نا امنی در خاور میانه، خاموش کردن شعله فروزان انتفاضه فلسطین با ایجاد اختلاف درمیان مردم مبارز فلسطین، تلاش برای ایجاد جبهه مشترک غربی عبری و عربی علیه جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان و انصارالله یمن‌ و به هم زدن توازن قدرت در منطقه به نفع دولت های حامی معامله قرن علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت.

سجادی افزود: با گذشت زمان می توان گفت که معامله قرن در دست یابی به هدف اصلی خود که به فراموشی سپردن مسئله فلسطین بود شکست خورد. در حقیت این طرح ننگین نه تنها باعث فراموشی موضوع قدس و جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین نشد بلکه حساسیت و اعتراض ملت مسلمان نسبت به موضوع فلسطین افزایش یافت. 

نابسامانی در کشورهای اسلامی تلاش اشغالگران برای تضعیف مسئله فلسطین است

خانم "شایسته تبسم" رئیس گروه روابط بین الملل دانشگاه کراچی طی سخنرانی در وبینار روز جهانی قدس اظهار داشت: دولت نامشروع صهیونیستی با کمک و همکاری قدرت‌های غربی بیش از هفتاد سال قبل در منطقه خاورمیانه به وجود آمد و در مدت کوتاهی مغایر با سایر قوانین بین المللی شروع به اشغال سرزمینهای فلسطین کرد. سازمان ملل متحد تا مدتی دولت نامشروع فلسطین را به رسمیت نشناخت ولی بدلیل پشتیبانی قدرتهای بزرگ جهانی که در راس آنها آمریکا بود به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی کشورهای غربی آغاز شد.

وی افزود: مسئله فلسطین از بدو موجودیت نامشروف اسرائیل چندین بار در سازمان ملل مورد مذاکره قرار گرفت ولی رژیم صهیونیستی به دلیل پشتیبانی آمریکا برای هیچ راه حل مناسب در این راستا آماده نشد. بویژه برای تعیین موقعیت قدس به عنوان منطقه ای بین المللی که بدلیل مورد اهمیت بودن آن برای یهود و مسیحی و مسلمانان از سوی سازمان ملل متحد پیشنهاد شده بودکه اسرائیل آن را نپذیرفت.

این استاد پاکستانی اظهار داشت: سرزمین قدس برای مسلمان جهان اهمیت خاصی را دارد چون این سرزمین نه تنها میهن انبیای الهی بوده است بلکه قبله اول مسلمانان نیز می باشد. این سرزمین به دلیل خاستگاه معراج پیامبر اسلام (ص) نیز برای مسلمانان جایگاه مهم عقیدتی دارد. لذا بر سایر مسلمانان لازم است که برای آزادی و استقلال قدس، مسئله فلسطین را درسطح جهانی مطرح نمایند. 

مسئله فسطین تنها یک مسئله قومیتی و مذهبی نیست بلکه به عنوان مسئله مهم انسانی نیز مورد اهمیت قرارگرفته است. قابل ذکر است که سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از آرمانهای قدس و آزادی فلسطین به وجود آمده بود که درحال حاضر برخی از کشورهای اسلامی اهداف اساسی آن را فراموش کرده اند.

"مبشر میر" رئیس باشگاه رسانه‌ای سردبیران در شهر کراچی پاکستان نیز اظهار داشت: مسئله فلسطین و خاورمیانه گرچه بیش از هفتاد سال گذشته مورد بحث مجامع بین المللی قرارگرفته بود ولی طی چهل سال اخیر از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

وی گفت: توطئه قدرتهای جهان به همراه رژیم صهیونیستی ایجاد هرج و مرج و درگیری در کشورهای اسلامی است، در نتیجه این درگیری‌ها موجب تضعیف بسیاری از کشورهای منطقه شد و اسرائیل از این وضعیت سوءاستفاده کرد. به خصوص بدلیل به وجود آمدن گروه های تکفیری به شکل داعش، اسرائیل بیشترین منافع را در منطقه بدست آورد.

این روزنامه نگار ارشد افزود: استکبارجهانی برای تقویت خود از این درگیریها سود می برد و دولت‌های خاورمیانه درپی این درگیری ها از درون چنان ضعیف شده اند که مجبورند با دستور آمریکا، رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسند و این درحالی است که عادی سازی برخی کشورهای عرب نتیجه بحران موجود در خاورمیانه است.

ملت‌های آزادیخواه جهان تن به سازش نخواهند داد

علامه "سید احمد اقبال رضوی" معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: بدون تردید مسئله فلسطین و قدس از مهمترین مسایل کنونی جهان به ویژه تمامی مسلمانان است که موجب وحدت و همبستگی امت‌ اسلامی می‌شود.

وی افزود: مسلمین جهان هیچ اختلافی در مورد فلسطین ندارند اما مشاهده می‌کنیم‌که صهیونیست‌ها برای تضعیف اهمیت فلسطین، به رسمیت شناختن رژیم نامشروع اسرائیل و تخریب جایگاه جبهه مقاومت هرگونه دسیسه ها را بکار می برند.

رضوی افزود: درحال حاضر نیز برخی از دولتهای عربی منطقه از جمله امارات و بحرین آرمانهای فلسطین را به فراموشی سپرده و اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند.

وی تاکید کرد: ملت‌های مسلمان منطقه و سایر مسلمانان جهان قطعا از عادی سازی روابط با اسرائیل حمایت نخواهند کرد چون به رسمیت شناختن اسرائیل نه تنها مغایر با منافع اسلام است بلکه مغایر با اصول انسانی است. کشورهای عربی این اقدام را موجب تحکیم حکومت خودشان می دانند در حالیکه این امر موجب تضعیف آنان است. در حال حاضر نه تنها مسلمانان بلکه سایر ملتها بیدار شده اند و حاضر به تسلیم در برابر صهیونیست‌ها نیستند.

"صابر ابومریم" دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان نیز طی سخنان خود اظهار داشت: ما باید بدانیم که مسئله فلسین در عصر کنونی به حساس ترین مرحله زمانی وارد شده است. در این شرایط لازم است که برای آگاهی نسل جوان در مورد فلسطین تمامی امکانات خود را بکار ببریم. درحال حاضر آمریکا با طرح نقشه جدیدی به عنوان معامله قرن دنبال به فراموشی سپردن مسئله فلسطین است. این از وظایف اساسی ماست که این نقشه ننگین ضد بشریت را آشکار کنیم.

وی افزود:‌ مسئله فلسطین قبل از ظهور انقلاب اسلامی نزدیک بود که به فراموشی سپرده شود ولی به خاطر اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) دوباره احیا گردید. امروز در سراسر جهان در سطح گسترده ای که روز قدس برگزار می شود نه تنها موجب تقویت مردم فلسطین است بلکه موج بزرگی از حمایت مردم فسطین درجهان را به وجود می آورد.

لازم به ذکر است نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همگام با بسیاری از احزاب و گروه‌های حامی محور مقاومت برنامه‌های متنوعی را در آستانه روز جهانی قدس در دست اقدام دارند.

ارسال نظر