نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم امروز گشایش می‌یابد

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش می‌یابد.

به گزارشعاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا سال ۹۸ همه ساله یعنی طی بیست و هفت دوره در ماه مبارک رمضان برگزار می شد ولی از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه تعطیل شد و امسال به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین نمایشگاه قرآن کریم به صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

این نمایشگاه مجازی با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز هجدهم ماه مبارک رمضان به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۰ روز یعنی تا بیست و هفتم ماه رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.  

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است. 

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از اختصاص ۱۲ هزار بُن خرید به فعالان قرآنی خبر داد و گفت: این بن های خرید به تمام حافظان، قاریان، خادمان قرآنی، مدرسان قرآنی، نویسندگان قرآنی، مدیران موسسات قرآنی، هنرمندان قرآنی که در جشنواره های آیات رتبه کسب کرده اند و خبرنگاران قرآنی تعلق خواهد گرفت که آمار این افراد در اختیار خانه کتاب قرار گرفته است.

وی افزود: جدولی تهیه کرده ایم که هر کدام از افراد در زمره چه گروهی از فعالان قرآنی قرار می گیرند و به چه میزان می توانند از این بن ها بهره مند شوند که این جدول به زودی منتشر خواهد شد و تلاش می کنیم در این ایام، فرصت کوتاهی ایجاد شود تا اگر فعالان قرآنی در این فهرست و جدول قرار ندارند، بتوانند ثبت نام کنند.

قرار است در این نمایشگاه ۳۰ وبینار تخصصی در حوزه های گوناگون فرهنگ قرآنی برگزار شود که ۱۰ وبینار در سطح بین المللی و با حضور میهمانان برجسته فرهنگ قرآنی و اسلامی از ۱۰ کشور خواهد بود.

به گفته فقهی زاده در بخش محتوایی شاهد فعالیت های خلاقانه موسسات و مراکز گوناگون فرهنگی در سطح ملی خواهیم بود.

یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که بر اساس توافق صورت گرفته میان شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه ارسال پست در واقع توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر