مسیر تربیت دانش آموزان با فداکاری معلمان هموار می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است مسیر تربیت دانش آموزان و نسل آینده این کشور با فداکاری معلمان هموار می‌شود و معلمان این مسیر را به پیش می‌برند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی در مراسم تکریم از مقام معلمان جهادی و مشغول در مناطق کم برخوردار و صعب العبور ضمن تأکید بر جایگاه مهم معلم در تربیت نیروی انسانی انقلاب اسلامی اظهار داشت: معلمان مهمترین و اساسی‌ترین جایگاه‌ها را در کشور دارند و اگر قرار باشد معلمی را در تراز پیامبران بدانیم، این شکوهمندی دور از دسترس نخواهد بود. معلمان اساساً با فداکاری مسیر تربیت دانش آموزان و نسل آینده این کشور را پیش می‌برند و وظیفه ما تکریم این از خود گذشتگی‌ها و ایثارها است.

وی با بیان این که روایت تلاش معلمان مهم‌ترین شیوه تکریم از آن‌ها است، عنوان کرد: ما وظیفه روایت ایثار و تلاش معلمان را بر عهده داریم و این روایت‌ها مصداق تواصی به حق و تواصی به خیر در جامعه است تا بزرگی، مجاهدت و تلاش معلمان به‌عنوان نمونه‌ای از انسان‌های بزرگ ثبت شود. نیروی انسانی مهمترین سرمایه جامعه ما به شمارمی‌رود و وظیفه تربیت و ساخت نسل آینده نیروی انسانی را بر عهده دارد.

عضو عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی معتقدیم و باور داریم که معلمان از بهترین مبلغان به شمارمی‌روند و برای ایجاد باورهای جامعه معلمان نقش مؤثری بر عهده دارند.

وی ادامه داد: معلمان مهمترین رکن اساسی تبلیغ است که همان نشان دادن خوبی‌ها و تشویق به آن و به تصویر کشیدن بدی‌ها و جلوگیری از آن است. رسیدگی به وضعیت معلمان نکته بسیار مهمی است که نیاز به توجه خاص دارد. چراکه هر دانش آموزی که با این معلمان ارتباط دارد سرمایه و یک پروژه مهم برای آینده نظام اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: هدف ما خدمت به جامعه فرهنگی است و برای شناساندن خوبی ها و تلاش‌های معلمان؛ تلاش خواهیم کرد و پشتیبان جامعه معلمان خواهیم بود.

در ادامه این جلسه معلمان دعوت شده که به صورت حضوری و مجازی در این جلسه حضور داشتند، به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند. سعید حاجی زاده از قزوین، شعبان متولی‌زاده از مازندران، آیت اصلانی از رباط کریم و زهرا رستمی از شهریار افرادی بودند که به صورت حضوری در این جلسه شرکت کردند و معلمان دیگری نیز به صورت مجازی و برخط در این جلسه حاضر بودند.

اهدا و نذر تبلت و تلفن همراه به دانش‌آموزان برای سهولت در آموزش مجازی، تدریس در مناطق صعب العبور، آموزش به دانش آموزان محروم از جمله فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه معلمان حاضر در این جلسه بود.

 

ارسال نظر