داوطلبان ریاست جمهوری در مورد برنامه هایشان چه می‌گویند؟

شماری از داوطلبان شاخص انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که امروز شنبه در آخرین روز مهلت نام نویسی داوطلبان در وزارت کشور ثبت نام کردند، با صدور بیانیه یا حضور در برابر خبرنگاران به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزارت کشور در آخرین ساعات پایان ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، ساعات شلوغی دارد. چهره های سیاسی و غیرسیاسی که چشم به پاستور دوخته خود را به خیابان فاطمی رساندند تا برای سیزدهمین دوره  رقابت ریاست جمهوری آماده شوند.در این میان محسن هاشمی و علی لاریجانی دو سیاستمدار معروفی بودند که امروز، حضور خود را در میدان رقابت های انتخابات ۱۴۰۰، قطعی کردند.

 هر کس وعده بهشت را در این شرایط پیچیده می‌دهد خلاف می‌گوید

علی لاریجانی در پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ با حضور در وزارت کشور حضورش را برای ورود به انتخابات قطعی کرد و به گمانه زنی ها پایان داد، رییس پیشین مجلس شورای اسلامی معتقد است: هر کسی وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور می‌دهد خلاف می گوید. باید اول آتش جهنم اختلاف و لجبازی و افراطی گری و کارنابلدی را خاموش کرد. حل مشکلات کشور با هوس‌های پوپولیستی و نردبان سازی از محرومیت ملت حل نمی شود، بلکه کشور برای تحققِ پیشرفتِ اقتصادیِ شتابان و مردمی، به همبستگی ملی در داخل، تعامل هوشمندانه با غرب، همکاری سازنده و پویا با شرق، و هماهنگی برادرانه با همسایگان نیاز دارد و این امر احتیاج به علم و دانش و تجربه دارد.

 پنهان کردن مسائل اصلی مردم در تعارفات سیاسی دردی از مردم دوا نمی‌کند

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی هم قبل از ثبت نام در انتخابات در بیانیه ای اظهار کرد: در آستانه قرن جدید نیازمند «تحول» همه‌جانبه و نظام‌مند برای نیل به «ایران قوی» هستیم. تغییرات جزیی و پنهان کردن مسایل اصلی مردم در تعارفات سیاسی و زدوبندهای جناحی، دردی را دوا نمی‌کند. مردم از انتخابات به دنبال این نیستند که فرد یا گروهی از صندلی قدرت بلند شود و قبیله دیگری با نشستن به جای آنها، امکانات کشور را بین خود تقسیم کنند. نتیجه انتخابات باید «تحول» واقعی یعنی بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردم باشد.

در این بیانیه آمده است: با شناختی که از چالش ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و سرمایه‌های این کشور کسب کرده ام، آمده ام تا با کمک همه مردم ایران، و در طلیعه گام دوم،"دولتی مردمی برای ایرانی قوی" تشکیل دهم، دولتی که ارکان و مسوولیت های اصلی آن بر دوش جوانان شجاع، تحول خواه، متخصص، پاک و ضد فساد خواهد بود که هر کجا به آنها اعتماد شد،  قدرت و افتخار برای ایران آفریده اند. دولتی که توجه به محرومان و مستضعفان و طبقات پایین جامعه از مهمترین اولویت‌هایش خواهد بود و اجازه نخواهد داد که عزت و شرافت و کرامت آنها خدشه دار شود.

 منش آیت الله هاشمی را در دستور کار قرار می دهم

از دیگر داوطلبان ریاست جمهوری محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور پیشین ایران است.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور دچار بحران است علت حضورش را رفع مشکلات کشور و رسیدن به یک رفاه مطلوب عنوان کرد و گفت: جامعه ایران در وضعیت دشواری قرار دارد و وضعیت بسیاری از مردم مختل شده است و این در حالی است که ایران از نعمت های بسیاری برخوردار است و ما باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت خود منش آیت الله هاشمی رفسنجانی را که همان تنش زدایی است در دستور کار خود قرار خواهم داد.

 مردم باید در فروش نفت سهامدار باشند

سید شمس الدینی حسینی وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی از دیگر داوطلبان ریاست جمهوری بود که پس از ثبت نام گفت: به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاددان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم باید در فروش نفت سهام دار باشند، گفت: اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می‌شود.

 چاره ای نداریم تنش‌های داخلی و بیرونی را از بین ببریم/ نمی‌شود با دعوا به فکر توسعه بود

مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی  از دیگر داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است: فقط اتکا به مردم می‌تواند مشکلات را حل کند و برای این کار چاره‌ای نداریم جز اینکه روند تفرقه و اختلافات موجود در کشور، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم. نمی‌شود با دعوا و تنش به فکر توسعه و آینده کشور بود.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری براین باور است که هیچ کشوری در دنیا  نتوانست با تنش به جایی برسد. قطعاً باید با تنش زدایی در کشور و خارج از کشور مشکلات را از بین ببریم با دوستان مروت با دشمنان مدارا. با جنگ، درگیری، اختلاف، حذف کردن، پنهان کردن  امکان اینکه به جایی برسیم وجود ندارد. در هیچ تاریخ ملتی و جامعه امکان نداشت گروهی به اجبار توانسته باشند مملکتی را اداره کرده باشند.

 نگران‌ آینده ایرانم

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهر سازی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگران ایرانم، اظهار داشت: نگران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خامومشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بِدَرند.

چهره‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری امروز ثبت نام کردند علاوه بر این عزت الله ضرغامی، ابوالحسن فیروزآبادی، علیرضا زاکانی هم با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات شدند. بنا بر گزارشات واصله ابراهیم رئیسی و اسحاق جهانگیری هم تا ساعاتی دیگر برای حضور در رقابت های ریاست جمهوری ثبت نام می کنند.​

ارسال نظر