رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع خبر داد

آمادگی وزارت دفاع برای کمک به اطفاء حریق هوایی جنگل های کشور

آمادگی وزارت دفاع برای کمک به اطفاء حریق هوایی جنگل های کشور

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا از اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق به مناطق زاگرسی توسط مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، خلبان محمد مهدی نوری آل آقا رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آغاز آتش سوزی های مناطق زاگرسی در سال جاری گفت: در طی چند هفته گذشته با افزایش دما و گرم شدن هوا آتش سوزی های وسیعی در استان های زاگرسی از جمله استان فارس را شاهد بودیم به طوری که هر روز یک یا چند منطقه درگیر حریق بودند.

 خلبان نوری آل آقا افزود: چند روز گذشته آتش‌سوزی گسترده‌ای در مرز استان فارس با کهگیلویه و بویراحمد -منطقه رستم و در یاسوج -منطقه شادگان و شاه بهرام شهرستان باشت به وقوع پیوست که پس از شروع آتش سوزی همه نیروهای دولتی و مردمی برای اطفای حریق بسیج شدند.

وی افزود: با توجه به وسعت آتش سوزی ها و صعب العبور بودن مناطق دچار حریق، مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع پس از هماهنگی و برابر درخواست سازمان جنگلها و مدیریت بحران کشور 3فروند بالگرد را به مناطق درگیر آتش اعزام کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در ستاد بحران وزارت دفاع گفت :پیشتر پیش‌بینی‌های خشکسالی‌های سال جاری در این جلسات مطرح و برابر دستور وزیر دفاع، آمادگی این مرکز در سال جاری برای کمک به اطفای حریق هوایی در سطح کشور افزایش داده شده بود.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر