ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در اروپا

تظاهرات در اروپا برای حمایت از مردم فلسطین در جنگ دوازده روزه با رژیم صهیونیستی با وجود آتش بس اعلام شده در این منطقه، به رغم فشارهای دولت های اروپایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا،  روزنامه فرانسوی لوفیگارو از تظاهرات سراسری هزاران نفر در پاریس و چند شهر دیگر برای حمایت از مردم فلسطین خبر داد. این روزنامه فرانسوی افزود: روز پنج شنبه آتش بس بین حماس و اسرائیل برای پایان دادن به جنگ ۱۲ روزه برقرار شد.

لوفیگارو تصریح کرد: تظاهرکنندگان و همچنین اتحادیه های شرکت کننده از جمله کنفدراسیون عمومی کار، اتحادیه ملی دانشجویان و حزب نوین ضد سرمایه داری شعار هایی همچون اسرائیل قاتل، همدست مکرون؛ فلسطین زنده خواهد ماند، فلسطین پیروز خواهد شد؛ ما همه فلسطینی هستیم... سر دادند.

برتراند هیلبرون، رئیس انجمن همبستگی با فلسطین در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: صرف آتش بس به معنای حل مسئله نیست؛ این مبارزه مربوط به همه افراد پایبند به ارزش های عدالت، کرامت و حق محور است.

ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در اروپا

فرماندهی پلیس پاریس از زمان آغاز جنگ دوازده روزه، هرگونه تظاهرات برای اعلام همبستگی با فلسطین را ممنوع اعلام کرده بود.

به گفته فیلیپ مارتینز، دبیرکل کنفدراسیون عمومی کار، سه تا چهار هزار نفر در این اجتماع در پاریس شرکت کرده بودند. همچنین در راهپیمایی شهر استراسبورگ ۶۵۰ تا هزار نفر حضور داشتند. در لیل نیز منابع رسمی شمار تظاهرکنندگان را ۶۵۰ نفر اعلام کرده در حالی برگزارکنندگان این آمار را هزار نفر برشمردند.

به نوشته لوفیگارو، تظاهرکنندگان در لیل شعارهایی علیه استعمار، اشغال نظامی و آپارتاید سر داده و خواستار تحریم اسرائیل شده اند.

یکی از تظاهرکنندگان با پوشیدن پرچم فلسطین بر شانه های خود افزود: حتی اگر بمباران ها متوقف شده باشد، رژیم اشغالگر همچنان در آنجا است، ساکنان شیخ جراح همچنان تهدید به اخراج می شوند و نوار غزه تحت محاصره قرار دارد.

یکی از تظاهرکنندگان در شهر لیل با محکومیت جنایات اسرائیل گفت: فلسطینی ها حق دارند در صلح زندگی کنند و دارای یک کشور باشند. اسرائیل ما را از حقوق و خانه هایمان محروم کرده؛ من فلسطینی هستم، دیگر حق رفتن به فلسطین را ندارم، خانواده ام همه چیز خود را از دست داده اند.

ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در اروپا

هزاران نفر از مردم انگلیس نیز دیروز برای دومین هفته متوالی در خیابان‌های لندن سرازیر شده و ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.  

معترضان با شعار مرگ بر اسرائیل، اسرائیل یک دولت تروریست است و زنده باد فلسطین پرچم رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی را آتش زدند. این برای دومین بار طی یک هفته گذشته است که هواداران فلسطین در انگلیس دست به تظاهرات زده و پرچم اسرائیل را آتش می زنند.

مردم انگلیس همچنین با سوزاندن پرچم اسرائیل مقابل سفارت این رژیم جنایتکار نهایت نفرت و خشم خود را از موجودیت اشغال‌گران قدس که طی دوازده روز حملات بی رحمانه ده‌ها فلسطینی بی دفاع را به قتل رساندند، نمایش دادند.

هفته گذشته این اقدام به ابتکار خاخام‌های یهودی ارتدوکس موسوم به «ناتوری کارتا» انجام شد تا از جنایت‌های صهیونیست‌ها اعلام برائت کنند. آن‌ها در نزدیکی هاید پارک لندن جمع شدند و با فریاد مرگ بر اسرائیل به طرف سفارت اسرائیل در آنسوی پارک حرکت کردند.

معترضان دیروز که تعدادشان حدود ۱۵۰ هزار نفر برآورد شده است نزدیک دفاتر دولتی در منطقه امبانکمنت تجمع کرده به سمت سفارت اسرائیل و سپس هاید پارک راهپیمایی کردند. آن‌ها در این حرکت اعتراضی، از دولت انگلیس خواستند تا از حمایت رژیم صهیونیستی دست کشیده و فروش تسلیحات جنگی به اشغال‌گران قدس را متوقف کند.

مسلمانان شرکت کننده در این تظاهرات نیز به نشانه همبستگی با نمازگزاران مسجدالاقصی، در نزدیکی دفتر نخست وزیری انگلیس توقف کرده و نماز جماعت اقامه کردند. شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس، از جمله جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر و اعضای اتحادیه ملی آموزش، پویش همبستگی با فلسطین و ائتلاف ضد جنگ انگلیس در این راهپیمایی حضور داشتند.

یکی از معترضان حاضر در این تظاهرات به ایرنا گفت: ما اینجا جمع شدیم تا اعلام کنیم که اشغال‌گری اسرائیل باید متوقف شود. خانواده‌های فلسطینی بر اثر حملات بی رحمانه ارتش اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند. فلسطین باید آزاد شود.

 خشونت ها و درگیری جنگ دوازده روزه رژیم صهیونیستی با حماس منجر به شهادت ۲۴۸ نفر از جمله ۶۶ کودک از مردم فلسطین شده است.

 

ارسال نظر