شورای امنیت تعهد کامل به آتش‌بس غزه را خواستار شد/ فلسطین: نیازی به بیانیه شورا نداریم

شورای امنیت سازمان ملل در نشست شنبه خود خواستار تعهد کامل به آتش‌بس بین جناح‌های فلسطینی و اسرائیل شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار پایبندی طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به آتش بس در غزه شد.

این شورا در بیانیه خود بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی تأکید کرد.

این نشست پس از ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای از سوی چین، تونس و نروژ درباره لزوم پایبندی به آتش بس و عدم کارشکنی در کمک‌رسانی به غزه در شورای امنیت برگزار شد.

در این پیش‌نویس ضمن ابراز نگرانی درباره تنش‌ها و خشونت در قدس شرقی به ویژه در اماکن مقدس بر حمایت شورای امنیت از احیای مذاکرات کنونی براساس راهکار تشکیل "دو کشور" تأکید شده است.

از بامداد جمعه آتش بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی بعد از ۱۱ روز جنگ در غزه با میانجیگری مصر آغاز شد.

واکنش فلسطین

در پی صدور این قطعنامه نماینده فلسطین در سازمان ملل به بیانیه شورای امنیت در مورد آتش‌بس به شدت انتقاد کرد و گفت: نیازی به آن نیست.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل گفت: "ما نیازی به بیانیه‌ از سوی نهادی که از مردم ما حمایت نکند، نداریم."

منصور گفت: "پس از آتش‌بس و توقف حملات به مردم فلسطین، نیازی به بیانیه شورای امنیت نداریم که از مردم ما در الاقصی، قدس، شیخ جراح و بقیه اراضی فلسطین حمایتی نمی‌کند.

وی افزود: بسیاری از دوستان در شورا هر چیزی را می‌خواستند ، اما ما تنها اصرار داشتیم که هیچ چیزی علیه مساله فلسطین نباشد."

از آغاز درگیری بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، شورای امنیت چهار نشست را برگزار کرد که همه این نشست‌ها به دلیل کارشکنی‌های ایالات متحده ناکام ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر