دهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان آغاز شد

شورای عالی قرآن اعلام کرد: ثبت نام در دهمین دوره­ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم تا پایان خرداد ماه خواهد بود.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از شورای عالی قرآن اولین مرحله دوره دهم­ شامل ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم به مدت یک ماه است و قاریان و مدرسان فرصت دارند تا پایان خرداد با مراجعه به بخش سامانه جامع ارزیابی پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن ثبت نام کنند.

شرکت‌کنندگان پس از ثبت نام، ضمن مطالعه دقیق آیین‌نامه مرحله ورودی، قطعات تلاوت و سایر آثار مورد درخواست را ارسال کنند. شرکت‌کنندگان دوره نهم، نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و صرفاً با درج نام کاربری و کلمه عبور و ورود به پنل شخصی، می‌توانند نسبت به انتخاب درجه و گرایش خود اقدام نمایند.

نتیجه آزمون مرحله ورودی دهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد و سایر مراحل نیز مطابق تقویم اجرایی در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

 دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تعیین ساز و کاری جهت ارزیابی و رتبه‌بندی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم و تسهیل تعامل و خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف به آنان، آیین‌نامه ضوابط ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در جلسه نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در  هفتم اسفند ۸۹ به تصویب رساند و برای اجرا به شورای عالی قرآن ابلاغ کرده و پس از آن هر سال حداقل یک دوره آزمون تخصصی برگزار و به قبول‌شدگان گواهی‌نامه تخصصی قرائت و تدریس قرآن از سطح یک تا چهار اعطاء می شود.

 

ارسال نظر