لگدپرانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی،نشان‌دهنده قدرت و کارآمدی نظام

خورشیدیان با بیان اینکه زرتشتیان به خاطر منافع خودشان به منافع ملی پشت نخواهند کرد، گفت: لگد پرانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، نشان‌دهنده قدرت، صلابت و کارآمدی این نظام دینی و ملی است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرنگار مهر، به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور وبیناری با موضوع مشارکت حداکثری پیروان ادیان و شاخصه‌های انتخاب اصلح با حضور دکتر موبد اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر موبد اردشیر خورشیدیان با اشاره به نهادینه بودن امر انتخابات در دین زرتشت و حضور جامعه ایرانیان زرتشتی در انتخابات ادوار گذشته، از ایشان برای مشارکت در انتخابات پیش رو، دوشادوش آحاد ایرانیان دعوت به عمل آورد و از مردم ایران زمین خواست که به تبلیغات منفی دشمنان ملت ایران توجه نکنند.

وی با اشاره به واژه هنجمن (انجمن) در متون اوستایی گفت: نخستین بار واژه هنجُمن در زبان سانسکریت و به معنای جایی که رودهای کوچک به هم می پیوند و رودهای بزرگ را به وجود می‌آورند، استفاده شده است. زرتشت از این واژه استفاده کرد و انجمن مغان یا بزرگان دینی را تشکیل داد. انجمن موبدان امروز ادامه دهنده همان انجمن می‌باشد. امروز هم انجمن‌های زرتشتی بر اساس انتخابات و طبق اساسنامه جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شوند.

رئیس انجمن زرتشتیان تهران یکی از انتظارات جامعه زرتشتی از رئیس جمهور منتخب را عمل بر اساس قانون و محور قراردادن قانون اساسی ایران اسلامی معرفی کرد.

وی با اشاره به مفهوم عدالت به عنوان حقیقت مشترک همه ادیان، عمل بر اساس عدالت اسلامی و علوی را سرلوحه رئیس جمهور منتخب دانست.

خورشیدیان در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در مورد معاندینی که مردم را تشویق به عدم شرکت در انتخابات می‌کنند، گفت: «درختی که ثمر نداشته باشد، دیگران به آن لگد نمی زنند». به عبارت دیگر لگدپرانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده قدرت و صلابت و کارآمدی این نظام دینی و ملی بوده و این دشمنی‌ها سرانجامی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ایستادگی در مقابل معاندینی که خود را ایرانی معرفی می‌کنند بر همه زرتشتیان و ایرانیان لازم دانست و گفت: زرتشتیان به خاطر منافع خودشان به منافع ملی پشت نخواهند کرد.

 

ارسال نظر