بنیاد شهید هم کاروان عتبات راه انداخت!

در حالی که سفر به عتبات بر اساس مصوبه ستاد کرونا ممنوع است و سازمان حج و زیارت هم امکان اعزام زائر به عتبات را ندارد، برخی از نهادها و سازمان‌ها اقدام به ثبت‌نام و اعزام زائر به عتبات می‌کنند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که سفرهای زیارتی به عتبات از سوی ستاد کرونا ممنوع شده و بیش از ۱۵ ماه هیچ اعزامی از طریق سازمان حج و زیارت به عنوان متولی سفر به عتبات انجام نگرفته است، کاروان‌های غیرمجاز بسیاری در ماه‌های اخیر اقدام به جذب زائر و اعزام آنها کرده‌اند.

راه‌اندازی کاروان‌های غیرمجاز عتبات به صورت غیرقانونی و توسط افرادی خاص موجب نگرانی بسیاری از مسؤولان حج و زیارت شد؛ تا جایی که عیلرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت چند بار این اقدام غیرقانونی گلایه‌کرد.

اکنون در حالی که بعضی از افراد،کاروان غیرمجاز عتبات راه انداخته‌اند، برخی از نهادها و سازمان‌ها نیز اقدام به ثبت‌نام و اعزام سفرهای زیارتی به عتبات و سوریه می‌کنند. اما سازمان حج و زیارت که متولی اعزام‌های عتبات است، به دلیل مصوبه ستاد کرونا امکان از سرگیری این سفرها را ندارد.

در روزهای اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران با وجود ادامه ممنوعیت سفر به عتبات از سوی ستاد کرونا، کاروان زیارتی راه انداخته و از متقاضیان سفر به عتبات نام‌نویسی می‌کند؛ به طوری که به خانواده‌های ایثارگران پیامی ارسال شده که محتوای آن چنین است: «خانواده‌های محترم شاهد و ایثارگر...سلام علیکم، با توجه به پیش ثبت نام تشرف به عتبات عالیات و سوریه (با هزینه شخصی متقاضی)، متقاضیان سفر عتبات عدد ۱ و سفر سوریه عدد ۲ را به همین سامانه ارسال نمایند».

حتی طی تماس با شماره‌هایی که داده شده است، مسؤولان مربوطه ابراز داشتند که سفر به عتبات و سوریه در هفته‌های آینده انجام می‌شود که البته هنوز زمان دقیق آن قطعی نیست و پس از پر شدن ظرفیت کاروان ۴۰ نفره این سفر صورت می‌گیرد. بنابراین پیش ثبت‌نام به معنای برقراری سفر پس از موافقت ستاد کرونا و از سرگیری سفرهای رسمی نخواهد بود.

بنیاد شهید، علاوه بر این به برخی از سازمان‌های زیرمجموعه‌ خود نامه‌ای مبنی بر برقراری سفر به عتبات ارسال کرده و خواستار پذیرش و جذب زائر شده است. این امر در حالی است که سازمان حج و زیارت نیز یک نهاد دولتی و زیر نظر وزارت ارشاد است که به دستور ستاد کرونا اجازه برقراری سفر به عتبات را ندارد. با این وجود، برخی از نهادها و سازمان‌ها به صورت خودجوش و بدون اطلاع سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت‌نام و اعزام زائران به عتبات می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر