ایران از تلاش برای برقراری امنیت و صلح در منطقه دریغ نکرده است

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان با تاکید به تاثیرات جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و جهان و نقش مهم دولت آینده ایران در پیشبرد تعاملات منطقه ای و تحولات جهانی و ادامه فرایند توسعه روابط با کشورهای منطقه گفت که ایران از تلاش برای برقراری امنیت و صلح در منطقه دریغ نکرده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، الشن مناف اف این مطلب را روز شنبه درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری و تاثیر آن بر آینده تحولات منطقه عنوان کرد.

وی تاثیر انتخابات ایران بر تحولات و تعاملات منطقه ای و روابط با همسایگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه ای همواره در مسایل منطقه به طور فعال مشارکت داشته و در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش های خود را دریغ نکرده است .

مناف اف انتخابات ریاست جمهوری را رویداد مهم و سرنوشت ساز برای چهار سال آینده ایران عنوان کرد و با اشاره به این که نتایج این انتخابات بدون تردید در روابط آتی ایران با کشورهای منطقه و تعاملات بین الملل اثر گذار خواهد بود, افزود: در حال حاضر مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران ادامه دارد و دولت بعدی برای رسیدن به نتایج مثبت در این زمینه و کاهش تحریم های طولانی مدت، وظایف مهمی را در پیش رو دارد .

وی در ادامه سخنان گفت: ایران همواره روابط خود را با کشورهای همسایه بر مبنای حسن همجواری و دوستی، احترام متقابل به منافع یکدیگر توسعه داده و بنا بر این انتظار می رود این سیاست همچنان ادامه یابد .

مناف اف ایران را کشوری دوست و شریکی مهم برای جمهوری آذربایجان عنوان کرد و افزود: تهران با تکیه بر موازین و قوانین بین المللی در مناقشه قره باغ از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت و بر ضرورت حل این مناقشه در قالب قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرده است .

این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان همجنین با اشاره به این که ایران همچنین در جریان درگیریهای نظامی اخیر در قره باغ برخی پیشنهادات برای برقراری صلح و ثبات در منطقه را مطرح کرد، افزود: به نظرم ایران در دوره دولت جدید نیز مساعی خود را در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه و نیز اجرای پروژه های اقتصادی مشترک در قالب روابط دوجانبه و تعاملات اقتصادی منطقه ای ادامه خواهد داد .

وی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی، دینی و معنوی مردم ایران و جمهوری آذربایجان گفت که، صرف نظر از این که کدام نامزد و یا جناح سیاسی در ایران به قدرت  برسد، روابط باکو و تهران بر مبنای اشتراکات فراوان همچنان توسعه خواهد یافت و هیچ تردیدی هم بر آن نیست .

مناف اف همچنین حمایت متقابل ایران و جمهوری آذربایجان از مواضع یکدیگر در سطوح بین الملل را مورد اشاره قرار داد و گفت: باکو و تهران در حال حاضر در گسترش تعاملات منطقه ای و اجرای پروژه های مشترک مهم برای منطقه نقش موثری دارند و این تعاملات را ادامه و گسترش خواهند داد.

 

ارسال نظر