نگرانی سازمان امنیت اسرائیل از جنگ داخلی

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شین بث" هم زمان با دوره بسیار حساس برکناری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری پس از ۱۲ سال، ضمن ابراز نگرانی، در باره بروز خشونت و درگیری های داخلی در سرزمین های اشغالی هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ ناداو آرگامان رئیس سازمان امنیت شین بث در بیانیه ای بدون اشاره به نام افراد یا گروه ها نوشت که ما به تازگی شاهد خشونت افراطی فزاینده و رفتار تحریک آمیز به ویژه در شبکه های اجتماعی بوده ایم که شاید برخی گروه ها یا افراد آن را مجوزی برای فعالیت های خشونت بار و غیرقانونی تصور و تفسیر کنند .

وی تصریح کرد: این موارد حتی ممکن است به درگیری های فیزیکی و یا جنگ داخلی منجر شود.

یائیر لپید رهبر حزب مخالف نتانیاهو در پی برگزاری انتخابات ۲۳ مارس (سوم فروردین ۱۴۰۰)، هفته گذشته آمادگی خود را برای تشکیل دولت ائتلافی به جانشینی نتانیاهو که طولانی ترین دوره ریاست دولت را در این رژیم داشته، اعلان کرد.

گفته شده که نتانیاهو ممکن است بعد از کنار گذاشته شدن از قدرت از سوی دادگاه متهم شناخته شده و روانه زندان شود.

در نخستین جلسه دادگاهی که در فروردین سال جاری پس از اقامه دعوی برای نتانیاهو برگزار شد، دادستان ها نتانیاهو را به سوء‌استفاده از قدرت از طریق زد و بند با صاحبان رسانه‌ها متهم کرده و گفتند که او به دنبال منافع شخصی خود بوده است.

بنیامین نتانیاهو همچنین متهم شده که به دنبال پوشش رسانه‌ای مطلوب برای خود در آستانه انتخابات بوده است.

این در حالی است که سرزمین های اشغالی نیز در هفته‌های اخیر شاهد درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بوده و در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی‌ها و درگیری‌های بسیاری روی داده است.

در پی حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس که به مسجدالاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی در باریکه غزه وارد عمل شده و در جنگی 11 روزه، اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت قرار دادند.

ارسال نظر