امروز بالاترین امر به معروف دعوت مردم به حضور در انتخابات است

یک استاد قرآن کریم گفت: ریشه امر به معروف، زیباسازی فرد و به‌سازی جامعه است و امروز بالاترین امر به معروف دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس دومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت‌کننده، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه ارتقاء که با دبیری محمودرضا بیژنی از قاریان پیشکسوت قرآن همراه بود، محمد عباسی و سعید رحمانی از استادان و داوران بین‌المللی قرآن به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

محمدحسن موحدی از تهران و وحید براتی از بیرجند به صورت حضوری و مجید جدیدی از اراک با پخش تلاوت تصویری، قاریانی بودند که آیات ١٩۶ تا ٢٠۶ سوره أعراف را از حفظ تلاوت کردند و نهایتاً تلاوت محمدحسن موحدی با کسب نصاب لازم به عنوان «تلاوت منتخب» در دومین جلسه ارتقاء دوره سیزدهم معرفی شد.

در جلسه، قسمت دوم برنامه تصویری «آموزش تکیه‌های صوتی کلمات قرآن» با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب میزان القرائه، که اخیراً در شورای عالی قرآن تولید شده است، پخش شد.

«جرعه ای از معرفت» برنامه دیگری است که با ایراد سخن توسط یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این برنامه محمدصادق علمی از استادان پیشکسوت قرآن کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقاء به بیان نکاتی پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی های قاریان قرآن گفت: قاری قرآن برای ایفای نقش پیامبرگونه خود باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا او را هرچه بیشتر به پیامبر اسلام نزدیک کند.

علمی ادامه داد: از اولین و مهم‌ترین ویژگی‌های پیامبر، عشق ایشان به مردم بود. ایشان درد مردم را داشتند. در قرآن آمده: لقد جاءکم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم. از جلوه‌های عشق پیامبر به مردم در این آیه کاملاً مشهود است که می‌فرماید: یأمرهم بالمعروف و ینهاهم عن المنکر.

وی با بیان اینکه ریشه امر به معروف، زیباسازی فرد و به‌سازی جامعه است، گفت: امام خمینی (ره) در کتاب تحریرالوسیله، آمر و ناهی را به عنوان طبیب حاذق و پدر دلسوز معرفی می‌کنند. موضوع امر به معروف و نهی از منکر، یک موضوع پدرانه و طبیانه است لذا در واقع عاشقانه است.

محمدصادق علمی در پایان گفت: قاری قرآن به عنوان کسی که عاشق مردم است باید امر به معروف کند. در شرایط فعلی که در آستانه انتخاب ریاست جمهوری هستیم، بالاترین امر به معروف، دعوت مردم به شرکت پرشور در انتخابات و نقش آفرینی در این عرصه است.

پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن به صورت ارتباط تصویری توسط مرتضی یادگاری از قاریان ممتاز تهرانی بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر