دهه کرامت بهترین فرصت برای تعمیق و تبلیغ نظام اسلامی برای نسل جوان است

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با اشاره به اینکه باید با زبان گویا در راستای تعمیق معارف و مفاهیم مختلف دینی برای نسل جوان تلاش کنیم، افزود: دهه کرامت بهترین فرصت برای تبلیغ نظام اسلامی برای این قشر به شمار می‌رود.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا،«حسن بلخاری قهی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) اظهار کرد: گرامیداشت این دهه اهمیت فراوانی دارد،در طول سال فرصت 10روزه‌ای به‌دست می‌آید که در ابعاد مختلف، سیره و فرهنگ معصومین(ع) تبیین و روشن شود؛ به‌ویژه دو بزرگوار یعنی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه طاهره(س)که مضجع شریف‌شان در ایران قرار دارد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه داد:گسترش و ارتقای هر ساله مراسم مربوط به این دهه که حقیقتاً تمامی کشور را در برمی‌گیرد مهم‌ترین فرصتی است که نظام تبلیغات اسلامی در طول یک سال در دست دارد. به‌روز کردن برنامه‌ها و به‌ویژه انتخاب زبان گویا برای نسل جوان، در تعمیق و گسترش این ایام اهمیت فراوانی دارد.

وی در مورد نقش امام رضا(ع) و جایگاه  آن حضرت در فرهنگ ایرانیان خاطرنشان کرد: وجود معنوی حضرت رضا(ع) در ایران بدون تردید نگاهبان مجدد و عظمت ایرانیان خواهد بود و نیز مایه برکت و سعادت؛ اما همین که در طول مسیر ایشان از مدینه تا طوس در نیشابور مردمانی با قلم و دوات به استقبال موکب ایشان آمدند تا مطالب‌شان را بشنوند و یادداشت کنند خود نشان از فهم و شناخت و درایت مردم ایران نسبت به جایگاه امامت دارد. 

بلخاری تاکید کرد: قطعاً چنین استقبال از روی علم و خرد ایرانیان، در طول زمان تأثیر فرهنگی حضور آن حضرت در ایران را آشکار نمود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر