قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

انتخابات شاخص‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است

انتخابات شاخص‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از انتخابات به عنوان شاخص ترین نماد مردم سالاری دینی یاد کرد و گفت: انتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در نشست تصویری با روسا و سرپرستان دفاتر استانی این شورا گفت: انتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شاخص‌ترین نماد مردم سالاری دینی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور، به‌نمایش گذاشتن اراده ملی و تجلی عظمت، اقتدار و شوکت سیاسی ملت است که به رخ جهانیان کشیده شده و تأثیر گذار و راهگشا در روابط و معادلات بین المللی است و برگزاری هرچه پرشورتر و عالمانه آن، عامل حل معضلات و مشکلات کنونی جامعه، شکست توطئه‌ها و فتنه‌ها، یأس معاندین و سیلی محکم به چهره دشمنان قلمداد می‌شود.

وی افزود: شرکت گسترده و آگاهانه در انتخابات، حق فردی توام با احساس مسئولیت در نقش آفرینی سیاستگذاری‌های آتی جامعه، التزام عملی به اسلام با عمل به وظیفه مهم شرعی به عنوان واجب عینی و عقلی برای حفظ اسلام و یکی از مهمترین راهکارهای صیانت از نظام مقدس اسلامی است که عمل به این وظیفه بر همگان لازم و تکلیف شرعی است.

لطفی ادامه داد: با وجود نارضایتی فراگیر مردمی از وضعیت اسفبار اقتصادی کنونی و مطالبات بحق مردمی، بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت‌ساز ترین انتخابات ریاست جمهوری ممکن است خسارت جبران ناپذیری و گناه نابخشودنی را در پی داشته باشد. اگرچه تمامی انتخابات در ایران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هست ولی انتخابات پیش‌رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری را مقدمه تحول و گشایش در وضعیت کشور دانست و گفت: سیاست کلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چه در مرکز و چه در تمامی استان‌ها این است که برای حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، از تمامی امکانات و ظرفیت این نهاد استفاده کنیم. چون این مهم به عنوان وظیفه‌ای شرعی، تکلیف دینی و انقلابی در این مقطع حساس است و باید به نحو شایسته انجام شود.

لطفی افزود: بسیاری از مراجع عظام تقلید از شرکت در انتخابات به عنوان واجب عینی یاد می‌کنند و مردم متدین ایران اسلامی قطعاً از وظیفه شرعی خودشان غفلت نخواهند کرد. امروز نظام سلطه به دنبال «نه» به انتخابات است و ما باید آن به «آری» تبدیل کنیم و با حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو شرکت کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

ارسال نظر