پیام تبریک سران کره شمالی و ویتنام به رییس جمهوری منتخب

سران و مقامات کشورهای کره شمالی و ویتنام در پیام های جداگانه ای انتخاب حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی را به عنوان رییس جمهوری جدید کشورمان تبریک گفتند.

به گزارش روز سه شنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران را تبریک گفت.

 پایگاه خبری «کی.سی.ان.ای» کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون نوشت: « از طرف دولت و ملت کره شمالی تبریک صمیمانه خود را در انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور جدید ایران اعلام می‌کنم. پیروزی شما در انتخابات نشانگر اعتماد عمیق و انتظارات مردم ایران از شماست.» 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری و روابط دوستانه میان دو کشور، برای ساختن ایرانی قدرتمند آرزوی موفقیت کرد. 

همچنین "نیوئن شوان فوک" رییس جمهوری ویتنام در پیامی انتخاب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان تبریک گفت.

پایگاه خبری «ویتنام پلاس» ویتنام نوشت: نیوئن شوان فوک در پیام تبریک خود آورده است «ویتنام و ایران از ۴ اوت ۱۹۷۳ روابط دیپلماتیک را بنا کردند. از آن زمان روابط دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه گردشگری و فرهنگی همواره در حال رشد و پیشرفت بوده است». 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی انتخاباتی که جمعه گذشته در سراسر کشور برگزار شد، موفق به کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رای (۶۲ درصد آرای ماخوذه) شد و به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.

 

ارسال نظر