توهم از نوع آمریکایی

"آنتونی بلینکن" وزیر خارجه تازه‌کار آمریکا مدعی شده که این کشور با کمک متحدان خود توانسته گروه تروریستی «داعش» را نابود کند؛ ادعای کذبی که موجب خنده حتی متحدان واشنگتن شده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، بلینکن که معلوم است در فضای دیگری سیر می‌کند، در مصاحبه مشترک با همتای فرانسوی خود یعنی "ژان ایو لودریان" با مجله فرانسوی "Le Journal du Dimanche" مدعی شده که ما به لطف ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که شامل ۷۰ کشور است، توانستیم با نابودی خلافت خودخوانده این گروه در عراق و سوریه به پیروزی دست یابیم!.

وی با بیان این که باید از توانمندی‌های آمریکا به لطف ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، حمایت شود، افزود، «در حال حاضر جایز نیست سطح آماده باش این ائتلاف کاهش یابد و نمی‌توان اجازه داد، داعش دوباره قدرتش را بازیابد».

وزیر خارجه آمریکا که کشورش حامی اول داعش و دیگر گروه های تروریستی در جهان می‌باشد، ریاست نشست دیروز (دوشنبه) ائتلاف ضد داعش در شهر رم، (پایتخت ایتالیا) را بر عهده داشت؛ در این نشست متوهمانه که اساس آن بر دروغ برپا شد، تلاش‌های انجام شده برای مقابله با تروریسم در راس آن گروه داعش و ممانعت از گسترش این گروه تروریستی در قاره آفریقا مورد بررسی قرار گرفت.

ادعا شده که در نشست دیروز همچنین قرار راهکارهای پشتیبانی از اقدامات ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش برای نابودی این گروه تروریستی، افزایش فشارها بر داعشی‌های باقی مانده در عراق و سوریه و نیز مقابله با شبکه‌های وابسته به آنها در دیگر مناطق از جمله قاره آفریقا بررسی شد.

یادآوری چند نکته به بلینکن و دیگر مقامات آمریکایی

مطمئنا مقامات آمریکایی و به ویژه وزیر خارجه این کشور از ذهن فعالی برخوردار نیستند، چرا که گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۲ و توسط خود آمریکایی‌ها برای مقابله با ارتش و مردم سوریه ایجاد، تجهیز و پشتیبانی شد و دیگر دوستان و همپیمانان آمریکا در منطقه و اروپا نیز به یاری این گروه تروریستی به صف شدند و آمریکا و داعش را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

تاکنون چندین بار مقامات آمریکایی بر ایجاد و تجهیز داعش اذعان کرده‌اند که در این میان "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه پیشین و "دونالد ترامپ" رییس جمهوری سابق آمریکا از آن جمله هستند.

هیلاری کلینتون در مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ علنا اذعان کرد که داعش ساخته دست آمریکا است. او علاوه بر این در کتاب خاطرات خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» نیز به این موضوع اذعان کرده است.

کلینتون در کتاب خود نوشته است: «قرار بود دولت اسلامی (داعش) بر اساس توافق آمریکا و اخوان المسلمین پس از سوریه در مصر تشکیل شود. ما در جنگ عراق، سوریه و لیبی شرکت کردیم و همه‌چیز خوب بود، اما به‌یک‌باره انقلاب سی‌ام ژوئن در مصر علیه دولت اخوان المسلمین روی داد و همه‌چیز در مدت ۷۲ ساعت تغییر کرد. ما با اخوان المسلمین در مصر توافق کرده بودیم، دولت اسلامی در سینا تشکیل شود. قرار بود بخشی از سینا به حماس و بخش دیگر آن به اسرائیل واگذار شود و حلایب و شلاتین به سودان ملحق شود و دولت مصر مرزها با لیبی را در منطقه السلوم باز کند».

وی افزوده است، «قرار بود ما در روز پنجم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳ [چهاردهم تیر ماه ۱۳۹۲] در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی (گروه تروریستی داعش) را به رسمیت بشناسیم. من به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی (داعش) بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم، اما به‌یک‌باره همه‌چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت».

وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در دولت "باراک اوباما" در ادامه بیان طرح‌های واشنگتن برای منطقه خاورمیانه، اعتراف می‌کند که «ما از طریق اخوان المسلمین در مصر و دولت اسلامی (داعش) که قرار بود تشکیل شود، منطقه را تقسیم می‌کردیم و پس از آن توسط عوامل خود از اخوان المسلمین به‌سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌رفتیم. ابتدا کار از کویت آغاز می‌شد و به‌ترتیب به‌سراغ امارات، بحرین و عمان می‌رفتیم. در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به‌طور کامل تغییر می‌کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه‌های دریایی پیدا می‌کردیم».

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری سابق آمریکا نیز بارها به نقش آمریکا در ایجاد داعش اذعان کرده و گفته بود که "دولت باراک اوباما داعش را ساخته است ".

ترامپ در جریان سخنرانی خود در تجمع انتخاباتی ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا در ایالت می‌سی‌سی‌پی نیز بار دیگر اعلام کرد که "داعش را اوباما ساخته است".

"ادوارد اسنودن" پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نیز بارها تأکید کرده که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل (رژیم صهیونیستی) در شکل‌گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" نقش فعالی داشتند و در عملیاتی با نام "لانه زنبور" گروه تروریستی داعش را تشکیل دادند.

اسنودن چند سال پیش فاش کرد که «گروه تروریستی داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده و هدف عملیات "لانه زنبور" تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به‌سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد».

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین فاش کرد که "ابوبکر البغدادی" سرکرده سابق داعش (که آمریکا مدعی است او را کشته)، دوره فشرده‌ای را به‌مدت یک سال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته و آموزش‌ها و دوره‌های مختلف نظامی و سخنوری دیده است.

حمایت آمریکا از گروه های تروریستی در سوریه

در سال ۲۰۱۲ دولت باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا عملیاتی را به منظور اجرای برنامه محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با هدف انتقال هزاران تن اسلحه و میلیاردها دلار پول به کسانی که در این برنامه به اصطلاح "شورشیان میانه روی سوری" (یا همان تروریست ها) خوانده شدند، اجرا کرد، در حالی که بعدا تحقیقات نشان داد که این به اصطلاح "َشورشیان میانه روی سوری" همان تروریست‌های "جبهه النصره" (تحریر الشام) بوده‌اند؛ پس از گذشت یکسال از بحران سوریه و ناتوانی مزدوران وابسته به آمریکا در براندازی حکومت دمشق، مقامات واشنگتن گروه تروریستی داعش را ایجاد، سازماندهی و به سوریه گسیل داشتند، گروهی که شاکله اصلی آن از نیروهای القاعده و نظامیان رژیم شکست خورده بعث صدام بود.

در همان سال جبهه مقاومت اسلامی نیز برای مقابله با گروه‌های تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ساخته و پرداخته جبهه غربی – عربی – صهیونیستی، وارد عرصه مبارزه شد و توانست پس از چند سال نبرد با تررویست‌ها از جمله داعش، بسیاری از مناطق سوریه و عراق را از دست آنها آزاد کند که این مهم در آذرماه سال ۱۳۹۶ در سوریه با اعلام شکست داعش توسط سردار سپهبد شهیدحاج "قاسم سلیمانی" به نقطه اوج خود رسید؛ البته یکماه قبل از آن نیز این گروه تروریستی در عراق شکست خورده بود.

هرچند تروریست‌های آمریکایی از سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) در عراق حضور دارند، ولی شماری از آنها در سال ۱۳۹۶ ابتدا برای جلوگیری از شکست داعش وارد شرق و شمال شرق سوریه شدند، اما کمک‌های مستقیم آمریکایی‌ها نیز جواب نداد و این گروه تروریستی شکست خورد و با شکست این گروهک، نظامیان متجاوز آمریکایی جایگزین داعش در این منطقه شدند؛ هرچند آمریکایی‌ها از چند سال قبل از آن و با آغاز بحران سوریه، با ایجاد پایگاه در منطقه «التنف» در جنوب این کشور اقدام به آموزش، هدایت و تجهیز گروههای تروریستی علیه حکومت دمشق کرده بودند که هم اکنون نیز فعالیت آن ادامه دارد.

تا سال ۱۳۹۶ بارها مواضع ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی در حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه از سوی بمب افکن‌های آمریکایی هدف قرار گرفتند، ولی از این سال به بعد نیروهای زمینی آمریکا هم وارد عرصه حمایت از تروریست‌ها در خاک سوریه شدند و طی توطئه جدیدی از بخشی از کردهای سوریه یا همان «قسد» و تروریست‌های داعش حمایت کردند، ولی نظامیان آمریکایی با حمایت از تروریست‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند و ارتش سوریه به همراه نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و نیروی هوایی روسیه توانست بخش عمده‌ای از تروریست‌ها و حامیان آنها را در سوریه از بین ببرند به حدی که هم اکنون فقط حدود پنج درصد از خاک این کشور در اشغال تروریست‌ها و حامیان غربی – عربی – صهیونیستی آنها به همراه ترکیه می‌باشد. (تا قبل از سال ۱۳۹۶ تروریست ها حدود ۷۰ درصد خاک سوریه را در اشغال خود داشتند)      

اقدامات آمریکایی‌ها و تروریست‌های وابسته به آنها در جنگ ۱۱ ساله سوریه تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۶۰۰ هزار شهروند سوری شده است.

حال سخن اینجاست، آمریکایی‌ها که تاکنون موجب ویرانی کشورهایی همچون سوریه و عراق با حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی از جمله داعش بوده‌اند، هم اکنون چگونه می‌توانند ادعای مبارزه با داعش را در سوریه و حتی در عراق داشته باشند.

کارشناسان و تحلیل‌گران مسایل منطقه معتقدند که تروریست‌های آمریکایی برای ماندن در منطقه (سوریه و عراق) به بهانه نیاز دارند که مقابله دروغین با داعش، همین بهانه می‌باشد؛ بهانه‌ای که فقط مورد قبول خود یانکی‌ها و همپیمانان آنها در منطقه است، ولی این مساله برای همه مردم منطقه و کشورهای حامی محور مقاومت ضدصهیونیستی کاملا مشخص شده که نظامیان آمریکایی فقط برای تامین منافع کاخ سفید و رژیم صهیونیستی در دو کشور سوریه و عراق حضور دارند.

 

ارسال نظر