مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد:

رشد ۱۰۸ درصدی تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در یک سال

رشد ۱۰۸ درصدی تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در یک سال

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۹۹ با رشد ۱۰۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن از ۳ میلیارد فقره معامله گذشت.

به گزارش روز پنجشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن با رشد ۱۰۸ درصدی همراه بوده است. از جمله دلایل رشد قابل توجه تعداد معاملات تجارت الکترونیکی، می‌توان به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ و تغییر الگوی خرید توسط مصرف کننده اشاره کرد.

براساس آمار دریافت شده از بانک مرکزی ایران، تعداد کل تراکنش‌های تجارت الکترونیکی که از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بانکی انجام شده، معادل یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون تراکنش بوده که نسبت به سال قبل با رشد ۴۹ درصدی همراه شده است.

در سال ۹۶ و با آغاز دولت دوازدهم تعداد تراکنش‌های خرید از درگاه پرداختی ۴۳۷ میلیون تراکنش بود که در سال ۹۷ با رشد ۷۷ درصدی به بیش از ۷۷۳ میلیون تراکنش رسیده است.

در سال ۹۸ اما رشد تراکنش‌ها مانند سال قبل نبود و تعداد تراکنش‌ها با ۳۷ درصد رشد به بیش از یک میلیارد تراکنش رسید. یک سال پس از آن و با شیوع کرونا در کشور، تعداد تراکنش‌های خرید از درگاه بانکی با رشد تقریبا ۵۰ درصدی رو به رو شد و توانست آمار بیش از یک و نیم میلیارد تراکنش را به ثبت برساند.

 

 

ارسال نظر