برگزاری جشن دختران انقلاب در 21 تیرماه/ سابقه حجاب در ایران مربوط به قبل از اسلام است

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب گفت: قبل از انتخابات از مردم پرسیدیم، حاضرید به فردی رأی دهید که حجاب را اختیاری می‌کند و زنان حتی با حجاب کم هم مخالف بودند. زن ایرانی خواهان حجاب است و حتی آن بانوی کم حجاب هم خواهان حجاب است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری اجتماع دختران انقلاب به مناسبت روز عفاف و حجاب، صبح امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه با حضور اصحاب رسانه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

دختران انقلاب در دوران کرونایی چه کردند؟

بهاره جنگروی مسئول گروه مردمی دختران انقلاب در این مراسم با اشاره به اینکه بزرگترین اجتماع دختران انقلاب دو سال گذشته در ورزشگاه شیرودی و حسینیه رضوی اصفهان با حضور ۳۰ هزار نفر از دختران انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: از دو سال گذشته به دلیل درگیری کشور با ویروس کرونا، برنامه‌های اجتماع ما به صورت مجازی  و تنها با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شد، در حقیقت ما تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و در حوزه مقابله با کرونا فعال شدیم. موکب‌های حجاب و کمک به محرومین دختران انقلاب علاوه بر جذب و دعوت خانم‌های بدحجاب تلاش کرد تا به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست که مشکلات معیشتی و اقتصادی داشتند، کمک‌رسانی‌هایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هیأت در مناسبت‌های مختلف با رعایت پروتکل‌ها با کمک مداح انقلابی حاج امیر عباسی از دیگر برنامه‌های ما بود تصریح کرد: سال گذشته پویش مجازی دختران حاج قاسم را راه‌اندازی کردیم زیرا ایشان می‌فرمود تمامی دختران کشور چه آن‌هایی که حجاب دارند و چه آن‌هایی که در حجابشان نقص وجود دارد دختران من هستند، به همین خاطر پویشی مجازی با این موضوع برگزار کردیم چراکه این کلام حاج قاسم به این معناست که نباید نسبت به هموطن خود که مثل اعضای یک خانواده هستن بی‌تفاوت بود که با استقبال عمومی بسیاری مواجه شد. پایان‌بخش آن نیز مراسم مجازی با حضور دختر حاج قاسم بود.

دختران انقلاب علاوه بر حجاب دغدغه‌مند معیشت مردمند

وی افزود: دختران انقلاب نشان دادند که تنها به فکر حجاب نیستند، بلکه دلسوز معیشت و مشکلات اقتصادی مردم نیز در این شرایط کرونایی هستند. ما ستادهای کمک‌رسانی به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست را ایجاد کردیم و دقیقا مشابه زمان جنگ و دفاع مقدس که زنان در پشت خط مقدم کمک‌رسان رزمنده‌ها بودند ما در خط مقدم مقابله با کرونا بسته‌های سلامت را با دستان خود تولید کردیم و به دست نیازمندان رساندیم.

جنگروی گفت: در کنار این کمک‌رسانی‌ها، هدایای فرهنگی با موضوع حجاب نیز به دست این خانواده‌ها رساندیم که بسیار نسبت به قبل پذیراتر بودند. آنها زمانی که مشاهده کردند همان دختران انقلابی که برای جبران مشکلات معیشتی آنها اقداماتی انجام دادند، برای حجاب آن‌ها نیز دلسوزی دارند،  بهتر پذیرای حرف و سخن ما شدند.

زن ایرانی خواهان حجاب است

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب با اشاره به اینکه پایه علمی فعالیت‌های ما برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با حضور افراد مختلف است، گفت: قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امسال، بسیاری بحث حجاب اختیاری و موضوعاتی در خصوص حجاب را مطرح می‌کردند و نامزدهای مختلف نیز در این زمینه‌ها موضع‌گیری داشتند. دختران انقلاب در این ایام کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار کرد و توانست مبانی مرتبط با حجاب را قبل از انتخابات در کشور تشریح کند. ما حتی گفت‌وگوهای میدانی با مردم انجام دادیم و از آنها سؤال کردیم اگر نامزدی اعلام کند که حجاب را اختیاری می‌کند آیا به او رأی خواهید داد؟ زنان بسیاری در کشور حتی آن‌هایی که  حجاب مناسبی هم نداشتند اعلام می‌کردند قطعاً به او رأی نخواهند داد، زیرا پایبند به حجاب هستیم.

وی گفت: زن ایرانی خواهان حجاب است و براساس نظرسنجی‌ها حتی آن بانویی که کم‌حجاب است و حجاب مناسبی ندارد نیز باز هم خواهان آن حجاب حداقلی است، به طور مثال فردی که نماز می‌خواند، علی‌رغم اینکه توصیه دین به نماز اول وقت است، اگر در آخر وقت هم این نماز را می‌ خواند، پایبند و معتقد به نماز است. بنابراین فردی هم که نقصی در حجاب دارد به معنای عدم قبول حجاب نیست، بلکه با توجه به شرایط و هجمه‌هایی که به او شده است نتوانسته حجاب کامل و مدنظر را داشته باشد.

حجاب یکی از قرابت‌های فرهنگ ایرانی با اسلام بود

وی تصریح کرد: حجاب در ایران قبل از اسلام عزیز هم وجود داشته است. افرادی مغلطه می‌کنند که اسلام با زور شمشیر وارد این کشور شده است در حالی که مغول‌ها هم با شمشیر به کشور آمده‌اند اما چرا فرهنگ آن‌ها جاری نشده است؟ چون اسلام با فرهنگ ایرانی قرابت بسیاری داشت، به همین دلیل پذیرفته شد، یکی از همین شباهت‌ها حجاب است.

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب با بیان اینکه برخی از خارج‌نشینان و دنباله‌های داخلی آن‌ها  امروز موضوع حجاب اختیاری را ترویج می‌‌کنند، گفت: این افراد به دنبال ایجاد شکاف میان زن ایرانی و هویت ملی وی هستند. این افراد همان‌هایی هستند که برجام هسته‌ای را ایجاد کردند و امروز در سایه بی‌تدبیری آن‌ها کشور دچار این خاموشی‌ها شده است. آن‌ها به دنبال ایجاد برجام حجاب هستند، اما با ید از آنها بپرسیم چه نمونه و الگوی موفقی از حجاب اختیاری در سراسر جهان وجود دارد؟ غرب با این روش به انحطاط رسیده است چون اختیار انسان حدِ نهایی ندارد و به برهنگی می‌رسد که الان مضرات آن در جوامع غربی کاملاً مشهود است.

مطالبه دختران انقلاب از مسئولین

وی گفت: دختران انقلاب به نمایندگی از هزاران دختر کشور و خانواده‌های معظم شهدا اعلام می‌کند که آنهایی که دم از حجاب اختیاری می‌زنند، درست است که از قطار انقلاب پیاده شده‌اند، اما لااقل به قطار خداوند پایبند باشند. عده‌ای برای اینکه مدتی در رسانه‌ها مطرح شوند حجاب را به چالش می‌کشند و عده‌ای هم برای اینکه راه درآمدی پیدا کنند، مستندهایی علیه حجاب و مطالبات واقعی زن‌ها می‌سازند. این افراد زنان را ابزار سیاسی خود می‌کنند و یقیناً بیشتر از قبل مردم را از خود دور می‌کنند.

وی گفت: تفکری که امروز به دنبال برجام حجاب است،‌ در زمان انتخابات و حتی مناظرات، از امتیاز دادن به زن‌ها برای بازی‌های سیاسی خود می‌گفت و به جای زنان، مطالباتی را مطرح می‌ کرد که اصلاً خواسته زن ایرانی نیست. زنان ما در خصوص حجاب دوقطبی ندارند و به ارزش‌ها و اعتقادات پایبند هستند که نمونه‌های آن را در مراسم تشییع حاج قاسم و شب‌های قدر در زمان کرونایی می‌توان مشاهده کرد که جمعیت زیادی فارغ از هر حجابی حضور داشتند.

جنگروی افزود: افرادی در خارج از کشور که خود را دغدغه‌مند حجاب زن ایرانی می‌دانند حتی قادر به کنترل خانواده خود هم نیستند. همین خانم مسیح علی‌نژاد که به خاطر پول به خارج از کشور رفته است در حوزه خانواده خود با مشکلات بسیاری روبرو است که حالا خنده‌دار است که خیرخواه دختران این سرزمین شده است.

برگزاری جشن دختران انقلاب در میدان امام حسین تهران

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب با اشاره به اینکه متأسفانه کشور به دلیل کرونا و این خاموشی‌های اخیر دچار مشکلاتی شده است، گفت: به مناسبت روز عفاف و حجاب و همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین(ع) بنا داریم جشن دختران انقلاب را ۲۱ تیرماه در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار کنیم. در این مراسم بنا داریم اولاً صدای مطالبه زنان ایرانی را به گوش مسئولین فعلی برسانیم که در این ۸ سال برای حجاب کشور چه کردند؟! و به مسئولین دولت آینده نیز مطالبات خود در حوزه حجاب، معیشت، اقتصاد و ازدواج آسان را اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم، دشمنان لشکر بانوان ایران را خواهند دید که خواهان پایبندی به ارزش‌های انقلاب هستند، گفت: در این مراسم به صورت نمادین مراسم ازدواج آسان چند تن از دختران انقلاب را برگزار خواهیم کرد. در این مراسم به صورت احتمالی حضرت آیت‌الله جاودان، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، علیرضا زاکانی، فاطمه سلیمانی و خانواده‌های شهیدان حججی، ابراهیم هادی، کاوه، همدانی، احمد کاظمی و ... حضور خواهند داشت. همچنین در این مراسم حاج امیر عباسی و حاج مهدی رسولی مولودی‌خوانی و حسین حقیقی از خواننده‌های کشور هم اجرای برنامه خواهند داشت.

وزارت کشور مجوز برگزاری اجتماع را داده است

جنگروی گفت: وزارت کشور مجوز برگزاری این مراسم را با رعایت دستورالعمل‌هایی از قبیل برگزاری در فضای باز، رعایت فاصله چهار متری و همچنین استفاده از ماسک و تب سنجی صادر کرده است. ان شاء الله بعد از این اجتماع دختران انقلاب به دفتر مسئولین متولی عفاف و حجاب در دولت فعلی خواهند رفت تا مطالبه کنند در این ۸ سال با بودجه‌های خود چه کردند؟

کارهای محتوایی دختران انقلاب برای ترویج حجاب

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص تولید محتوا این گروه برای مقابله با هجمه‌های دشمن در خصوص حجاب و تبیین و تشریح لزوم برخورداری از حجاب در کشور گفت: ما در دو حوزه مجازی و حقیقی فعال هستیم. در فضای مجازی در قالب صفحات مختلف دختران انقلاب ما پاسخ به سوالات و شبهات را در قالب‌های هنری داریم. جدای از آن فیلم‌های کوتاهی از گپ و گفت‌های دخترانه به صورت گفت و شنود با موضوع حجاب  هم منتشر می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فضای حقیقی نیز کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور طیف‌های مختلف برگزار می‌کنیم که از همین جا از تمام فعالان این عرصه برای شرکت در این نشست‌ها جهت تضارب آرا دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر