دولت با تدبیر رییس جمهوری از گردنه مشکلات با افتخار عبور کرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت با مدیریت و تدبیر رییس جمهوری توانست از گردنه مشکلات با افتخار عبور کند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‌مسعود سلطانی فر روز پنج شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و راه و شهرسازی در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار داشت: در پایان هشت سال خدمت گذاری به جنابعالی خسته نباشید می گویم که با وجود جنگ اقتصادی، خشکسالی، سیل، زلزله، تحریم و مشکلات متنوعی که در این دوره به وجود آمد، دولت با مدیریت و تدبیر جنابعالی توانست از این گردنه با افتخار عبور کند.

وی از تمامی حمایت ها و پشتیبانی های رییس جمهوری از جامعه ورزش و جوانان کشور قدردانی و تاکید کرد: در حضور ملت ایران شهادت می دهم نه تنها در عرصه ورزش و جوانان بلکه در همه عرصه های اجرایی و توسعه کشور اگر موفقیتی بود، مرهون زحمات همه همکاران در دستگاه های اجرایی، حمایت های مردم و مدیریت هوشمندانه رییس جمهوری انجام شده است.

بهره برداری از ۲۶۴ طرح
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به بهره برداری از ۲۶۴ طرح ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر این آمار، ۳۸۰ خانه ورزش روستایی در راستای ایجاد عدالت و امکانات در روستاها افتتاح شد. همچنین از این ۲۶۴ طرح، ۲ طرح زیبا، ارزشمند، مجهز و استاندارد شامل سالن ۶ هزار نفری در شهر ساریِ استان مازندران و شهر شیراز در استان فارس به بهره برداری رسید.
سلطانی فر تاکید کرد: این ۲ سالن با تلاش مهندسان ایرانی و با بهترین استانداردها ساخته شد تا میزبان مهمترین رویدادهای ورزشی داخل سالن در سطوح مختلف باشند؛ ۲ استان مازندران و فارس در ورزش کشور سرآمد هستند،؛ استان مازندران همیشه قهرمانانی در سطح کشور و دنیا دارد.
وی افزود: چنین سالن و امکاناتی برای برگزاری مسابقات در شأن مردم استان مازندران است. شهر شیراز هم یکی از کانون های ورزش کشور در رشته های مختلف است و حق مردم، جوانان و ورزشکاران استان فارس بود که سالن مجهز سرپوشیده ۶ هزار نفری برای برگزاری رویدادهای مهم بین المللی داشته باشند.
به گفته وزیر ورزش و جوانان،‌ از این سالن های ۶ هزار نفره، چهار سالن تا پایان سال در مشهد، کرج، زاهدان و کرمانشاه به بهره برداری می رسد.
راه اندازی ۲۵۰۰ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال
سلطانی فر در ادامه با تشریح جزییات این ۲۶۴ طرح گفت: از این ۲۶۴ طرح، ۳۴ سالن ورزشی چند منظوره، ۱۵ سالن تخصصی تک رشته ای، هشت استادیوم ورزشی فوتبال، ۱۹ زمین چمن مجزای فوتبال و ۱۷۶ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال هستند.
وی از افزایش چند برابری زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال خبر داد و اظهار داشت: چهار سال قبل حدود ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی داشتیم که امروز به مرز ۲ هزار و ۵۰۰ زمین رسیده است؛ در حال حاضر در دور افتاده ترین نقاط کشور، مناطق محروم، روستایی و مرزی زمین های چمن مصنوعی برای رفاه حال مردم افتتاح شد.

 

دولت با تدبیر رییس جمهوری از گردنه مشکلات با افتخار عبور کرد


احیای خانه های جوان در کشور
به گفته این مقام مسوول وزارت ورزش و جوانان، در کنار این طرح ها، ۲ پروژه خانه جوان هم افتتاح شد؛ ابتدای دولت یازدهم هیچ خانه جوان فعالی در کشور نداشتیم چرا که همه خانه های جوانی که در دولت هفتم و هشتم احداث شده بود، در دولت نهم و دهم به دستگاه های دیگر واگذار شد.
سلطانی فر با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۲ هیچ خانه جوان فعالی در کشور وجود نداشت، خاطرنشان کرد: با حمایت دولت، امروز ۱۴۲ خانه جوان فعال داریم؛ همچنین حدود ۵۰ خانه جوان در حال احداث است که تا پایان سال به عدد ۲۰۰ می رسد.
افزایش خانه های ورزش روستایی
وزیر ورزش و جوانان از افزایش تعداد خانه های ورزش روستایی خبر داد و گفت: ابتدای دولت، حدود ۶۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور داشتیم و امروز با افتتاح ۳۸۰ خانه جدید، تعداد کل خانه های ورزش به هفت هزار می رسد که نشان دهنده افزایش ۱۲ برابری این خانه ها در کشور است.

ایران در ورزش،‌ قدرت اول منطقه است
سلطانی فر با بیان اینکه ایران در ورزش قدرت اول منطقه است، اظهار داشت: ایران امروز در ورزش از جهت کمی، کیفی، موفقیت ها و مدال آوری قدرت اول منطقه است. کاروان ایران به زودی عازم بازی های المپیک توکیو می شود.
وی افزود: با فراهم کردن بهترین امکانات، در این دوره موفق شدیم ۶۸ سهمیه از رشته های مختلف المپیک توکیو کسب کنیم؛ این تعداد سهمیه در دولت دوازدهم به دست آمد.
به گفته وزیر ورزش و جوانان، در دور قبل المپیک که در دولت تدبیر و امید بود، ۶۳ سهمیه کسب کردیم. المپیک، آوردگاه بهترین های ورزش دنیا است به عنوان مثال، والیبال ایران در میان ۱۲ کشور برتر راه یافته به المپیک قرار دارد؛ این سهمیه برای رشته های بسکتبال، شمشیربازی، کاراته، کشتی فرنگی و آزاد هم از آن ایران شده است.

به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در سراسر کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومان امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد.

ارسال نظر