جلوی دلال بازی و رانت خواری را بگیرید

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری تصریح کرد: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

به گزارش روز جمعه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، وی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، ضمن تبریک انتصاب وی به ریاست قوه قضائیه گفت: من فکر میکنم قوه قضائیه قوی ترین قوه هاست برای اینکه قوای دیگر مثل این قوه نمی توانند مقصودشان را عملی کنند، دولت تا مجلس تصویب نکند نمی تواند کاری کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: مجلس هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و تا قوانین تصویب شد و ابلاغ شود و اجرا شود طول می کشد، ولی قوه قضائیه این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد و حکم صادر کند و این خیلی مهم است.

وی در ادامه افزود: قوه قضائیه باید از توان و ظرفیت خود به صورت حداکثری استفاده کند، البته موانعی بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از این موانع قابل برداشت و بعضی از آن غیر قابل برداشت است.

وی یکی از موانع قابل رفع را طولانی شدن مدت دادرسی برشمرد وگفت: اگر تشریفات رسیدگی به پرونده ها کوتاه شود به طوری که مردم نتایج کار را زودتر ببینند و به نتیجه برسد مشکلاتشان کم خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری تصریح کرد: باید با جدیت جلوی این امور  گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: ما امیدوار به خدا هستیم که حضرتعالی موفق شوید و کاری کنید که اعتماد مردم برگردد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در سفر یک روزه به شهر مقدس قم پس از زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو می کند.

گزارش ایرنا حاکی است این دیدارها بدون اطلاع و دعوت از خبرنگاران محلی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محسنی اژه‌ای روز دهم‌ تیر ماه جاری از سوی مقام معظم رهبری به ریاست قوه قضاییه منصوب شده است‌./

ارسال نظر