شک و تردید مقام اروپایی نسبت به چشم‌انداز تهدیدات داعش در اروپا

مقام ارشد ضدتروریسم اتحادیه اروپا ضمن اشاره به اینکه خطر داعش در اروپا به طور چشمگیری کاهش یافته گفت که در عین حال معتقد است تهدیدها از سوی داعش برای اروپا مسئله پیچیده‌ای است.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا به نقل از خبر گزاری  ایرنا، " ژیلس دکرچوف" هماهنگ‌کننده امور ضدتروریسم اتحادیه اروپا در مصاحبه با نشریه لوموند که روز گذشته منتشر شد خاطر نشان کرد که گروه داعش دیگر ظرفیت اعزام تروریست به خاک اروپا را ندارد و این به لطف اقدامات انجام شده توسط ائتلاف بین المللی بوده است.

با این حال این مقام ارشد اروپایی هشدار داد که " این تهدید همچنان پیچیده است" به ویژه به دلیل وجود "عوامل منزوی" که هیچ ارتباطی با داعش ندارند.

دکرچوف در ادامه به ویژه نسبت به قدرت فزاینده افراطیون در بخش هایی از اروپا هشدار داد و گفت، این ضروری و مهم است که از فعالیت جدید داعش در آفریقا جلوگیری شود چون فعالیت دوباره آین گروه در آفریقا می تواند به طور مستقیمی اروپا را تهدید کند.

وی افزود: اروپا این آسیب‌پذیری را به طور چشمگیری کاهش داده اما همچنان شک و تردیدهایی وجود دارد.

مقام ارشد اتحادیه اروپا در امور ضدتروریسم عنوان کرد که همکاری ها میان سرویس های اطلاعات ملی کشورها به طور چشمگیری از سال ۲۰۱۵ و پس از حمله به دفتر روزنامه شارلی ابدو در فرانسه افزایش یافته است.

 این مقام اروپایی که قرار است در پایان ماه اوت بازنشسته شود، گفت، طرحی برای تشکیل نسخه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) در اروپا وجود ندارد اما وی پیش‌بینی می‌کند که "یوروپل" ( آژانس اعمال قانون اروپا) نقش مهمتری را در زمینه های مختلف از جمله تحقیقات قضایی مربوط به امور ضدتروریسم در اروپا ایفا کند.

دکرچوف در ادامه خاطر نشان کرد که فعالیت جنبش های راست افراطی نیز یک تهدید برای اروپا محسوب می شود و در برخی کشورها از جمله آلمان فعالیت این گروهها به اندازه فعالیت تروریست‌ها نگران کننده است.

ارسال نظر