خبرسازی العربیه علیه ایران در آستانه مذاکرات عراق و آمریکا

شبکه العربیه عربستان سعودی در آستانه برگزاری مذاکرات بغداد و واشنگتن درباره نحوه خروج نیروهای آمریکایی از عراق در گفت و گو با یک مقام پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) به نقل از وی ادعا کرد که ایران از گروه‌های شبه‌نظامی که به منافع آمریکا حمله می‌کنند حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبر گزاری ایرنا، شبکه العربیه عربستان سعودی امروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام پنتاگون اضافه کرد که وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا ( پنتاگون) در نظر دارد با ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن در منطقه مقابله کند. 

این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده است در گفت‌ و گو با خبرنگار «العربیه» افزود: شاهد ادامه حملات علیه نیروهای آمریکایی و همچنین شیوه آشکاری از آموزش‌ و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از گروه‌های شبه‌نظامی که به منافع ما حمله می‌کنند ؛ هستیم. 

این شبکه  عربستان سعودی از وی به عنوان مقام برجسته در وزارت دفاع آمریکا یاد کرده است و در ادامه به نقل از او اضافه کرد: واشنگتن هنگامی که به آمریکایی‌ها حمله می‌شود ابتدا دفاع از سربازان را در دفاع از خود در پیش می‌گیرد و این حق طبیعی است.  

وی افزود: موضوع دفاع از نیروهای آمریکایی و مقرهای دیپلماتیک نیز بخشی از گفت‌ و گوهای راهبردی آمریکا و عراق را تشکیل می‌دهد. 

العربیه هفته گذشته نیز مصاحبه‌ای از «جان کربی» سخنگوی پنتاگون منتشر کرد که در آن « جان کربی» گفته بود ایران باید حمایت‌ها از شبه‌ نظامیان وابسته به خود در عراق را متوقف کند. 

او گفته بود که ایالات متحده درباره حملاتی که علیه منافع آن در عراق صورت می‌گیرد، نگران است. 

فضاسازی شبکه العربیه عربستان علیه ایران در حالی انجام می‌شود که «احمد الصحاف»   سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (اول مرداد ۱۴۰۰) شروع دور چهارم گفتگوهای راهبردی بین آمریکا و عراق درباره نحوه خروج نیروهای واشنگتن از این کشور خواهد بود. 

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ۲۶ جولای (۴ مرداد۱۴۰۰) میهمان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید برای آغاز این مذاکرات است. 

نشریه "وال استریت ژورنال" گزارش داد مقام‌های ارشد آمریکایی و عراقی قصد دارند بیانیه‌ای صادر کنند که در آن از نیروهای نظامی آمریکا خواسته می‌شود تا پایان سال میلادی جاری خاک عراق را ترک کنند. 

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به وال استریت ژورنال گفته است: ما به جنگجویان اضافی (نیروهای آمریکایی) نیاز نداریم زیرا دارای نیروی کافی هستیم. 

برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی که قصد دارند در سایه حضور نیروهای آمریکایی و خارجی در عراق نفوذ خود در این کشور توسعه دهند، دوست ندارند نیروهای آمریکایی که به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش وارد این کشور شده‌اند و سیاست‌های آن‌ها در جهت حمایت از گروه‌های تروریستی و برهم زدن آرامش منطقه است، عراق را ترک کنند.    

این کشورها با حمایت از گروه‌های تروریستی قصد دارند امنیت و آرامش عراق را با هدف توجیه تثبیت نیروهای بیگانه در این کشور از بین ببرند.  

ارسال نظر