وال استریت ژورنال: نظامیان آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی عراق را ترک می‌کنند

روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشت که مسئولان ارشد آمریکایی و عراقی برای صدور بیانیه‌ای درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی در اواخر سال میلادی جاری برنامه ریزی می‌کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا، مسئولان عراقی و آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند: این بیانیه به مناسبت سفر روز دوشنبه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدارش با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا منتشر خواهد شد.

هدف این بیانیه کاهش فشار گروه‌های شیعی که خواهان خروج نیروهای آمریکایی هستند بر الکاظمی است. همچنین هدف بیانیه حفظ حمایت آمریکا از نیروهای امنیتی عراق است.

یکی از مسئولان آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن برای برآورده کردن شروط این بیانیه از طریق تغییر نقش برخی نیروهای آمریکایی در عراق و نه از طریق کاهش تعداد افراد برنامه ریزی می‌کند. این یک ارزیابی کمی نیست بلکه روشن شدن وظایفی است که این نیروها براساس اولویت‌های استراتژیک ما انجام می‌دهند.

مایکل نایتس، کارشناس مرکز سیاست خاورمیانه واشنگتن گفت: هدف این است که به الکاظمی کمک شود که با یک دستاورد به عراق بازگردد بدون اینکه کمپین مبارزه با تروریسم متوقف شود. نیروهای آمریکایی در عراق تنها در صورتی که در معرض حملات قرار گیرند در عملیات جنگی شرکت می‌کنند.

این روزنامه به نقل از فواد حسین، وزیر خارجه عراق نوشت: ما به نیروهای بیشتر نیاز نداریم چراکه خودمان نیرو داریم اما به همکاری در زمینه اطلاعات و کمک به آموزش نظامی و کمک به نیروی هوایی نیاز داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر