سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی در سمنان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی، امروز شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ به صورت مجازی در نرم افزار شاد با میزبانی استان سمنان و با حضور ۴۵۰ دانش‌آموز آغاز شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد دستورانی روز شنبه  ابراز داشت: این مسابقات در ۲ بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که سمنان میزبان بخش پژوهشی است و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی افزود: ۶۰ داور در مرحله مقدماتی و ۴۰ داور مرحله نهایی را قضاوت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مرحله مقدماتی این مسابقات از یکم تا پانزدهم تیر با حضور یکهزار دانش‌آموز پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در پنج بخش تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز برگزار شد و این ۴۵۰ نفر برگزیدگان مرحله مقدماتی هستند.

دستورانی گفت: ۱۵۰ نفر نیز برگزیدگان اول تا پنجم رشته‌های مختلف در مرحله نهایی هستند و از آنان به صورت ویژه با اهدای جایزه ۱۰ میلیون ریالی به نفر اول تقدیر خواهد شد.

دستورانی بیان کرد: هشت میلیون ریال به نفر دوم، ۶ میلیون ریال به نفر سوم، چهار میلیون ریال به نفر چهارم و ۲ میلیون ریال به نفر پنجم اهدا می‌شود.

وی افزود: تمامی شرکت کنندگان فارغ از رتبه، بسته‌ فرهنگی، سوغات سمنان و کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی را از طریق پست دریافت می‌کنند.

دستورانی با بیان اینکه یک روز در میان دریافت آثار و داوری اتفاق می افتد گفت: به طور میانگین روزی ۱۲۵ اثر دریافت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: پخش نماهنگ آثار تاریخی، فرهنگی و تفریحی استان سمنان، پخش تلاوت‌های برگزیده مرحله مقدماتی و برگزاری مسابقه فرهنگی حوزه قرآن، عترت و نماز در خلال این مسابقات انجام می‌دهد.

ارسال نظر